Az ünnepi időszakban kétszer annyi lakástűz történik, mint egy átlagos hónapban, derül ki az UNIQA Biztosító adataiból.
Közel tízezer panasz és észrevétel érkezett tavaly a betegek részéről a tavalyi évben. Ezek többsége a kórházi ellátás minőségét érintette, így többek között a mentést, betegszállítást vagy a várakozási időt kifogásolták a legtöbben. A közeljövőben akár egy telefonos alkalmazáson keresztül, anonim módon is bejelenthetjük majd panaszainkat. Ugyanakkor a kórházi dolgozókat is számtalan kellemetlenség érinti, a megkérdezettek több mint felét érte már munkája során valamilyen atrocitás.
Tavaly közel tízezer esetben keresték meg az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központot (OBDK) valamilyen panasszal, észrevétellel, a megkeresések többsége a kórházi ellátást érintette - mondta el Novák Krisztina, az OBDK főigazgatója egy csütörtöki konferencián Budapesten Az adatokat ismertetve közölte, a központhoz tavaly összesen 9959 megkeresés érkezett, ezek jellemzően a mentéssel, betegszállítással, a gyógyfürdő szolgáltatással, gyógyszertárakkal, a tájékoztatással, a dokumentációval, a várakozási idővel voltak kapcsolatosak, és a legtöbb kritika az ellátás minőségét érintette.
A jogsérelem minősítését tekintve a megfelelő egészségügyi ellátáshoz, a tájékoztatáshoz, az egészségügyi dokumentációhoz fűződő és az emberei méltósághoz való jog sérelme volt a leggyakrabban megállapítható - ismertette a főigazgató az európai betegjogi nap alkalmából rendezett konferencián. A szervezeti adatokat érintve elmondta, 25 betegjogi képviselővel dolgoznak országosan, megyénként egy kollégával, Budapesten és Pest megyében nyolc betegjogi képviselő tevékenykedik. Úgy vélte, a hivatalnak még akkor is helye van a magyar ellátórendszerben, ha az éves több millió orvos-beteg találkozáshoz viszonyítva ez a tízezer megkeresés alacsonynak számít.
Novák Krisztina elmondta, hogy minél hamarabb szeretnének egy olyan applikációt elindítani, amely okostelefonokra letöltve intézményhez kötött panaszok bejelentésére lesz alkalmas anonim módon. A "Jó kórház" elnevezésű program arra is alkalmas lesz, hogy a beteg tartózkodási helyéhez legközelebb eső betegjogi képviselő nevét, elérhetőségét is megmutassa. A különböző kategóriákban - ellátás, intézmény megközelíthetősége, tisztasága, várakozási idő, egyéb szolgáltatások - észrevételeket is lehet majd tenni az applikáció segítségével.
Velkey György, a Magyar Kórházszövetség (MKSZ) elnöke előadásában úgy fogalmazott, hogy az elmúlt évtizedek egyik legsúlyosabb "terméke" a társadalmi megbecsültség hiánya az egészségügyben. Ez a hiány megmutatkozik az alacsony bérekben, az intézményi finanszírozás egyenetlenségében, az infrastrukturális és informatikai problémákban. Mint mondta, az OBDK-hoz érkezett tízezer megkeresést lehet nagy számnak is értékelni, azonban az egészségbiztosító adatai szerint tavaly 67 millió orvos-beteg találkozás történt a kórházakban és a szakrendelőkben.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Velkey György beszélt a kórházi dolgozókat ért atrocitásokról is. Egy felmérésből, amelyet 43 kórházban végeztek el, az derült ki, hogy a megkérdezettek 51,7 százaléka válaszolt úgy érte már munkája során atrocitás, 28 százalékban több esetben is. Ezek jellemzően verbálisak, de nem ritka a fizikai bántalmazás sem, amelyek a mindennapi munkát nagyon nehézzé teszi - mondta a kórházszövetségi elnök.
Borza Beáta, az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala esélyegyenlőségi és gyermekjogi főosztály vezetője elmondta, hogy az utóbbi években átalakultak a betegpanaszok típusai, mára már nem klasszikusnak számító bejelentések érkeznek a hivatalhoz, hanem olyan kérdések, ami az ellátókat, a szakembereket érinti, ami a bérfeszültségről szól, vagy a rezidensekkel kapcsolatos. A főosztályvezető úgy vélte a beteggel való bánásmód nem jogi probléma, de "a beteg egy kritikus tömeg" és egy más fajta hozzáállást igényel. Mint mondta, a beteg mindig felelőst szeretne látni, és az esetleges hibát vétők még mindig nehezen kérnek elnézést.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








