A felújítás időtartama alatt átlagosan körülbelül 30 százalékos termeléskiesést prognosztizálnak,
Évek óta csökken a tb-támogatás aránya, közben a betegterhek pedig folyamatosan nőnek. Szakértők a gyógyszerárak növekedését vetítik előre - írja a Világgazdaság.
Tavaly egy doboz gyógyszer ára átlagosan 1948 forint volt, ez elméletileg 3,3 százalékos csökkenést jelent a termékpaletta bővülése mellett. Az árcsökkenés elsődleges magyarázata a vaklicit, a gyógyszergyártók kényszerű árcsökkentése. A támogatásra fordított összegek viszont évről évre csökkennek, így a támogatott orvosságok köre is szűkül, összességében tehát nemhogy csökkentek volna, de tovább emelkedtek a lakossági gyógyszerkiadások. Míg öt évvel ezelőtt a teljes gyógyszerforgalom 40 százalékát kellett a betegeknek zsebből fizetniük, addig tavaly már közel a felét, 48 százalékot.
A gyógyszerkiadások belső összetétele is átalakult, egyre magasabb a vényre kapható patikaszerek aránya megvásárolható termékek között. 2013-ban az ezekre költött kiadások elérték a 60 százalékot. Mindezt úgy, hogy a teljes gyógyszerforgalmon belül jelentősen nőtt a recept nélkül kapható orvosságok piaci részesedése: tavaly 19,6 százalékát tették ki ezek a gyógyszerek a teljes termékpalettának.
Szakértők szerint a gyógyszerköltségek mindenképpen növekedni fognak a következő években. Ennek több oka van: egyrészt új terápiák elterjedése, másrészt a lakosság elöregedése, valamint a lakossági szűrések kiterjesztése. Ehhez képes itthon igen alacsony a gyógyszertámogatás mértéke: dobozonként alig hét euró volt tavaly, szemben az EU-17 tíz-tizenöt évvel ezelőtti 25 eurós átlagával.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








