A kapuvári nyomozók befejezték a Mátrix Projekt keretében vizsgált online csalással kapcsolatos büntetőeljárást.
Nem nehéz megjósolni, hogy Valentin-nap, vagy Halloween után újabb amerikai "népszokás" hódíthatja meg Magyarországot. A Black Friday, azaz a vásárlás fekete pénteken idén már látványosan sok üzletet - és minden bizonnyal sok vásárlót is - megmozgat. Igaz, egyelőre nehéz elképzelni, hogy a magyarok is a boltok bejáratánál sátrazzanak néhány év múlva.
Ez nem az a fekete péntek
Elsősorban Amerikában fontos nap a mai - legalábbis a boltok és a vásárlók szempontjából. Ma van ugyanis a Black Friday, azaz a Fekete péntek, az a nap, amikor az áruházak jelentős kedvezményekkel, komoly árleszállításokkal várják a vásárlókat - legyen szó műszaki cikkekről, ajándéktárgyakról, ruhaneműkről. Maga az elnevezés egyébként arra utal, hogy az üzletláncok számára az év nagy része veszteséges (ezt a könyvelésben piros színnel jelölik), a karácsonyi csúcsszezon - azaz az év utolsó néhány hete - viszont átfordítja ezt nyereségbe: ezt jelölik feketével.
Mi történik ilyenkor az Egyesült Államokban? KATTINTS IDE a galériánkhoz!
A magyar boltosok is felfedezték
Kutatásokból tudjuk, hogy a magyar vásárlók kimondottan árérzékenyek, a leértékelésekkel hatásosan be lehet csalogatni őket a boltokba: háromból egy vásárló aktívan keresi az akciókat. Nem véletlen tehát, hogy a klasszikus leárazási időszakokon (karácsony utáni, nyári szezonális akciók) túl is keresik a boltok az alkalmat arra, hogy kedvezményekkel csábítsák be a vevőket. (Jó példa erre az elmúlt években egyre népszerűbb Glamour-napok, amikor zsúfolásig megtelnek a plázák.)
Idén azonban a Black Friday is egyértelműen megjelent a hazai boltokban, de leginkább a webshopokban. Több netes áruház már éjféltől kínálja akciós termékeit: a műszaki piac egyik legnagyobb szereplőjének számító Media Markt például webáruházában és boltjaiban is 10-20 százalékos kedvezményeket (és ingyenes szállítást) kínál például tévékre, laptopokra, okostelefonokra, háztartási gépekre.
A ruházati piacon - főleg a fiatalok körében kedvelt BP Shop hirdetése szerint akár 60-80 százalékos kedvezményt (és szintén ingyenes szállítást) kínál ruhákra, cipőkre, kiegészítőkre. Facebook-oldalukon több kommentelő arról számolt be, hogy már az éjszakai órákban vásárolt.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az egyik legnagyobb webáruház, a Shopline szintén különleges akciókkal készült a mai napra: műszaki cikkeket, könyveket, e-könyveket, játékokat, konyhai felszereléseket vásárolhatunk náluk akár 50 százalékos kedvezménnyel, de van olyan DVD, amit az eredeti ár harmadáért vehetünk meg.
A nagyobb lakberendezési láncok közül a Jysk rendez Fekete Hétvégét: náluk például 30-60% kedvezmény van a plédekre, 40-75% a paplanokra és a párnákra, de több bútort, kiegészítőt is leárazva vehetünk meg.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.