Az egzotikus kategóriába sorolható húsfélék, így például a kenguru, a zebra, a teve, a láma vagy a krokodil fogyasztása ritkaságszámba megy Magyarországon.
Bár korábban pont az ikonikus kosarascipővel növelte eladásait, mára gyakorlatilag ezek okozzák a Nike vesztét. A cég folyamatosan veszít piaci részesedéséből az új márkákkal szemben, ami már nem csak a befektetőket, de az elemzőket is aggasztja, mivel szerintük ezáltal megkérdőjeleződik a márka stratégiájának hosszú távú fenntarthatósága.
Az elmúlt években jelentős mértékben ráégett a Nike-ra az ikonikus kosarascipők értékesítéséhez való görcsös ragaszkodás, ami nem is tett jót a cég piaci pozícióinak. Így a cég most bejelentette, hogy megváltoztatja a stratégiáját, hogy sikerüljön megőriznie a jelenlegi piaci részesedését a versenytársaival szemben - írja a Reuters. A vállalat bejelentése nem véletlen, részvényei ugyanis a csütörtöki kereskedés során 5,6%-kal estek, miután a vezetőség elismerte, hogy elvesztették előző évi részesedésüket a futócipők piacán.
"Ha post mortem vizsgálatot végzünk, akkor azt láthatjuk, hogy a márka túlságosan is nagy mértékben támaszkodott a korábbi, komoly múlttal rendelkező termékekre" - jelentette ki Jim Tierney, a Nike részvényeit birtokló AllianceBernstein Concentrated US Growth Equities befektetési igazgatója. Ilyenek voltak például az Air Jordan cipők, melyek 1985-ös megjelenésük óta világhírűvé váltak. Az Altan Insights szerint a Nike 2019 és 2023 között jelentősen növelte az Air Jordan 1 Highs, valamint a Nike Dunk Lows modellek értékesítését, a Jordan márka eladásai pedig a mai napig az egyik legmeghatározóbb szegmense a Nike értékesítésének.
James Duffy elemző szerint ugyanakkor mára a fogyasztói ízlés megváltozott, a retro lábbelik ma már nem annyira trendik. Ez pedig utat nyitott a versenytársak - például az Adidas, New Balance - számára, hogy magukhoz vonzzák azt a vásárlóközönséget, amely korábban a Nike felé mozgott.
A Nike részvényei az elmúlt időszakban egyébként csökkenő tendenciát mutatnak, aminek a legfőbb oka a már említett futócipő-szegmens hanyatlása volt. A márka a romlást persze igyekszik megállítani, ezért korábban több fontos újdonságot is bejelentettek ezen a területen. A kérdés csak az, hogy azok mikor lesznek láthatóak, és milyen hatást fejtenek majd ki.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Jól nézze meg, hogy kire szavaz, simán lehet külföldi polgármestere
- Varga Mihály videón beszélt a nyugdíjak emeléséről
- Különleges kéktúrás kiállítása nyílt Burger Barnának
- Joe Bidennek újabb baja van Donald Trumppal, a korát is említette
- A baloldal új receptmessiásairól beszélt Kocsis Máté
- Veszélyes német fegyvert követel Ukrajnának a lengyel külügyminiszter