A tróger szakik például gipszkartont tettek a kültéri csempelapok alá, amit szigorúan tilós - pár eső után el is kezdett leválni a burkolat, így a...
Július 1-jétől további szigorítás várható az egyszerhasználatos éttermi csomagolóanyagok piacán, így tilos lesz például a műanyagot is tartalmazó poharak forgalomba hozatala. A Greenstic Europ ennek apropóján vizsgálta az elviteles ételvásárlásra és rendelésre jellemző csomagolási megoldások fogyasztói megítélését. A felmérésből kiderült, hogy meglepően sokakat érdekel a csomagolóanyagok környezeti hatása, a vendéglátóhelyek nagy része azonban nem foglalkozik érdemben a témával.
Napjaink egyik meghatározó problémája a műanyagválság, amit az egyszer használatos műanyag éttermi eszközök gyártása és használata tovább fokoz. Magyarországon, egy 2019-es európai parlamenti irányelvnek megfelelően, 2021-ben kormányrendeletben írták elő bizonyos műanyag elviteles dobozok, szívószálak, tányérok, és evőeszközök forgalomba hozatalának tiltását. 2024 júliusától pedig további szigorítás várható. „A határidő nagyon közel van, ezért ideje mindenkinek komolyan venni ezt a kérdést nemcsak a szabályozás, hanem a vevői elvárások miatt is. Ügyfeleink többsége vendéglátóhely, akik egyre többször számolnak be arról, hogy a vendégeik figyelemmel kísérik, milyen csomagolásban kapják meg az ételt, és üdvözlik a fenntarthatóbb megoldásokat” – mondta el Báti Márton, a Greenstic Europe ügyvezetője.
A formálódó fogyasztói attitűdöket a cég kérdőíves felmérésében vizsgálta, melyben kiemelten foglalkoztak a házhoz rendelt és az elviteles ételek csomagolási megoldásainak megítélésével. A válaszadók alig több mint 2 százaléka gondolja csak úgy, hogy a vendégáltóhelyek elegendő figyelmet fordítanak az igényes, környezetbarát csomagolásra, ezzel szemben a megkérdezettek 75 százaléka szerint használnak túl sok műanyagot, vagy a legolcsóbb megoldásra törekednek. A csomagolás azonban egy nagyon fontos szempont a vásárlóknak: a felmérésben résztvevők több mint 80 százaléka nyilatkozott úgy hogy, fontosnak tartaná, ha előzetesen kapna információt arról, hogy milyen csomagolásban érkezik a megrendelt étel,
és szívesebben rendelne, ha az környezettudatos lenne.
„Nem vártunk ilyen magas arányú tudatosságot, de a felmérésünkből kiderült, hogy minden második embernek szúrja a szemét, hogy mennyi műanyagot használ a vendéglátóipar, a válaszadók 30 százaléka pedig úgy gondolja, hogy nem is foglalkoznak a környezeti szempontokkal, a lényeg, hogy minél olcsóbban megússzák a csomagolást. Ez utóbbi azért is visszás, mert mára természetessé vált, hogy a csomagolásért külön kell fizetni, ráadásul nem 10-20 forintot” – tette hozzá Báti Márton.
A felmérés egyik legfontosabb tanulsága az, hogy a vásárlók a minőséget és a környezettudatosságot nem várják el ingyen: a válaszadók több mint 60 százaléka elfogadja, hogy legalább 100, de akár 200 forintot is felszámol a vendáglátóhely a csomagolásért, és 77 százalékuk szívesebben fizetne többet, ha a csomagolás környezetbarát lenne.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az elvárás egyszerű, környezetbarát csomagolóanyagokra és egyértelmű, átlátható kommunikációra van szükség. A már amúgy is beépített csomagolási díjtartományban ráadásul számos műanyagot helyettesítő alternatívát lehet találni, a cukornádból készülő termékek például mind árban, mind felhasználhatóságban felveszik a versenyt a műanyag termékekkel: jól bírják a hőváltozást, mikrózhatók, fagyaszthatók, az életciklusuk végén pedig komposztálni is lehet őket
– hívta fel a figyelmet a lehetőségre a Greenstic Europe ügyvezetője.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Jól nézze meg, hogy kire szavaz, simán lehet külföldi polgármestere
- Varga Mihály videón beszélt a nyugdíjak emeléséről
- Különleges kéktúrás kiállítása nyílt Burger Barnának
- Joe Bidennek újabb baja van Donald Trumppal, a korát is említette
- A baloldal új receptmessiásairól beszélt Kocsis Máté
- Veszélyes német fegyvert követel Ukrajnának a lengyel külügyminiszter