Az Aldi a közelmúltban intenzív erőfeszítéseket tett piaci részesedésének visszaszerzésére a 133 milliárd dolláros ausztrál szupermarket-szektorban
Gondosabban kezelik a családi kasszát a nők: 54 százalékuk már az ezer forintos termékek esetén is összehasonlítja az árakat, míg a férfiak esetében ez az arány csak 44 százalék – derül ki az Erste Bank ügyfelei körében végzett felméréséből. Amíg a fővárosiak és a fiatalok inkább listát írnak, a vidéken élők az akciós újságot nézik át, az idősebbek pedig a megszokott dolgokat vásárolják, ezért tudják, mennyit fognak költeni. Akciós terméket 75 százalék vesz rendszeresen, és a válaszadók több mint a fele gyűjt pontot, 41 százalékuk pedig kuponos kedvezményeket is igénybe vesz. Az élelmiszerek esetében a többség arra is odafigyel, milyen összetevőket tartalmaz a lehetőleg Magyarországról származó áru.
Odafigyelnek a pénzükre a magyarok, körültekintően intézik a bevásárlásokat, megnézik, hogy mit és mennyiért vesznek, keresik a kedvező, akciós ajánlatokat – derül ki az Erste Bank ügyfelei körében végzett felméréséből. A legtöbben (40 százalék) bevásárlás előtt listát írnak, amihez ragaszkodnak is, vagy a szokásos dolgokat veszik (30 százalék), így körülbelül tudják, mennyit fognak költeni. A nőkre, a fiatalabbakra és a budapestiekre jellemzőbb, hogy előzetesen összeírt listával vásárolnak, melyhez tartják is magukat. A férfiak inkább az akciós, kedvezőbb árú termékeket keresik, az idősebb korosztály jellemzően a megszokott dolgokat veszi, a vidéken élők pedig szívesen tájékozódnak az akciós újságokból.
A vásárlóknak a vizsgált termékkategóriákban (élelmiszer, tartós fogyasztási cikkek, ruházat, mosó- és tisztítószerek, üzemanyag) fontos, hogy megbízható helyről vásároljanak, és a legtöbbnél figyelik az akciókat is. Az árak összehasonlítása majd minden kategóriában jellemző, az összetevőket inkább az élelmiszereknél figyelik – a válaszadók háromnegyede kíváncsi arra, mit is eszik valójában. Az élelmiszereknél az ár mellett az is fontos, hogy lehetőség szerint magyar termék legyen. A George Appot havonta legalább egyszer használók 66 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ha teheti, csak magyar terméket vásárol, az appot nem aktívan használóknál ez az arány eléri a 78 százalékot – ismertette a felmérés eredményeit Konczér Eszter, az Erste Bank piackutatásért felelős vezetője.
Az élelmiszereknél a származási ország mellett különösen fontosak az akciók, a különféle pontgyűjtő lehetőségek szerepe, valamint az, hogy az adott termék megbízható forrásból származzon. A válaszadók 72 százaléka mondta azt, hogy figyeli az élelmiszerekhez kapcsolódó akciókat, míg kétharmaduk részt vesz valamilyen pontgyűjtő programban is. A spórolásnál is fontosabb, hogy az adott élelmiszer megbízható helyről származzon. A vásárlók 85 százaléka erre különösen odafigyel.
A vevők az árak tekintetében is körültekintően járnak el, a válaszadók fele akár már 1000 forint esetén is összehasonlítja a termékek árát. A nők gondosabban kezelik a családi kasszát, esetükben ez az arány 54 százalék, míg a férfiaknál a válaszadók 44 százaléka mondta azt, hogy akár már 1000 forintos kiadásnál is összeveti egymással a különböző termékeket. Ami az egyes korosztályokat illeti, a fiatal felnőttek (20-30 év közöttiek), és a fiatalabb középkorúak (31-44 év közöttiek) szentelnek nagyobb arányban figyelmet a kisebb tételeknek is, 60, illetve 53 százalék nyilatkozott így. A termékek esetében az élelmiszereknél, valamint a mosó- és tisztítószereknél számít minden forint: előbbinél a válaszadók 68, utóbbinál 64 százalék hasonlítja össze az árakat akár már egy 1000 forintos tételnél is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A válaszadók nagy többsége szívesen spórol, ha erre van lehetősége. A felmérés eredménye szerint a vásárlók 75 százaléka vesz rendszeresen akciós terméket, 71 százaléka vesz igénybe a vásárlás árából levont kedvezményeket. A pontgyűjtő lehetőségekkel 54 százalék szokott élni, míg a kupon akciókat 41 százalék keresi. A nőkre jellemzőbb, hogy kevésbé hagyják kifolyni a pénzt a kezükből: 77 százalékuk keresi az akciós termékeket és a különféle vásárlási kedvezményeket, míg pontgyűjtéssel 63 százalékuk, kuponozással 50 százalékuk foglalkozik.
A bank ügyfeleinek már keresniük sem kell az akciókat. A George Appban május eleje óta mindenkinek elérhető Moneyback személyre szabottan, a vásárlási szokásokhoz igazodva nyújtja a leginkább releváns kereskedők kedvezményes ajánlatait. Az ügyfelek automatikusan – kuponok, kedvezménykódok, hűségkártyák használata nélkül – kapnak pénzvisszatérítést kártyás vásárlásaik után, és ehhez aktiválniuk kell a nekik tetsző ajánlatot. Az akár 10 százalékos kedvezményt a fizikai és online vásárlások után, a fizetéshez használt kártyához kapcsolódó számlán írja jóvá az Erste. Jelenleg a Moneybackben mintegy 30 partnercég ajánlatai érhetők el, 1-2 hónapon belül számos további kereskedő és szolgáltató kedvezményeivel bővül a kínálat.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Megérte a vállalkozásoknak visszatérni a tisztességes verseny útjára
- Ennyi bejelentés érkezett tavaly káros internetes tartalomról
- Hajmeresztő előzés után majdnem tömegkarambol történt Ceglédnél – videó
- Csányi Sándor az Arénában: szintet léphet az OTP az új akvizíciókkal
- Virológus: meg kell akadályozni, hogy a madárinfluenza embereket kóstolgasson
- A törökök is Mark Ruttét akarják NATO-főtitkárnak