A Pénzcentrum vlogjának legújabb részében Erdélyi Balázs, és Mihályi László mestercukrászok beszélnek az itthoni fagyi helyzetről.
A magyarok a járvány alatt több terméket vásároltak az akciós időszakok alatt. Az akció alatt leggyakrabban vásárolt termékek kategóriái közé tartoznak a ruházat és cipő, háztartási gépek és sportfelszerelések. A legkevésbé vásárolunk azonban a kedvezmények ideje alatt gyerek termékeket, autót és autóalkatrészeket, valamint kisállat kellékeket.
Mely termékeken spórolunk a legszívesebben? Miért és milyen gyakran vásárolunk a leárazásokon? A Picodi.com elemzői felmérést készítettek a magyar fogyasztók körében, hogy kiderítsék, hogyan viszonyulunk az akciókhoz és kedvezményekhez, valamint, hogy mely spórolási formát részesítjük előnyben.
Talán a járvány hatására is, de a megkérdezettek 53%-a vallotta, hogy az utóbbi egy évben több terméket vásárolt az akciók ideje alatt, mint korábban. Az akció alatt leggyakrabban vásárolt termékek kategóriái közé tartoznak a ruházat és cipő, háztartási gépek és sportfelszerelések. A legkevésbé vásárolunk azonban a kedvezmények ideje alatt gyerek termékeket, autót és autóalkatrészeket, valamint kisállat kellékeket.
Vannak olyan termékek, amire a magyarok hajlandóak várni a jobb árért, ahelyett, hogy a kezdeti áron vásárolnák meg őket. Szívesen várunk például egy-egy kinézett ruhára vagy cipőre (91%), háztartási gépekre (88%), kozmetikumokra és parfümökre (84%), vagy akár utazásra, üdülésre is (72%).
Másrészt vannak olyan kategóriák is, amire nem akarunk, vagy nem tudunk várni a kedvezményekig — és megvásároljuk őket, attól függetlenül, hogy akciós -e vagy sem. Ezek a patikai termékek, gyógyszerek (68% nem várja meg a kedvezményeket), ételkiszállítás (65%), élelmiszer (59%).
Miért is vásárolunk az akciók alatt?
A leggyakoribb válasz, mind a nők, mind a férfiak körében (46%) az volt, hogy az akcióknak köszönhetően pénzt takaríthatnak meg. Érdekes módon, a kezdő árakat csak a nők 15%-a és a férfiak 21%-a találta túl magasnak. 11% pedig úgy vélte, hogy a kedvezmények által a márka extra marketinget kaphat, amivel közelebb hozhatja a vásárlókat.
Nem mindenki szereti a kedvezményeket. A nők 34%-a és a férfiak 45%-a úgy véli, hogy a jó minőségű termékek megérik az árukat és nem vásárolnak az akciós darabokból. 11% (nők) és 19% (férfiak) gondolja, hogy a leárazott termékek elavultak és rossz minőségűek, valamint 7%, akiket egyszerűen nem érdekelnek az árak.
Néha vásárolunk azonban olyan termékeket is az akció hevében, amiket később egyáltalán nem használunk és a végén kénytelenek vagyunk kidobni, ezek többnyire az alábbi kategóriákból kerülnek ki:
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- Ruházat, cipő
- Élelmiszer
- Kozmetikumok, parfüm
- Játékok, gyerek termékek
- Sportfelszerelés
Spórolás magyar módra
A pénz megtakarításnak számos módja van, ezért felmérésben megkérdezték azt is, milyen lehetséges módszerekkel spórolnak a vásárlásaikon. A legnépszerűbbek közül a bolti szórólapok kerültek az első helyre. A magyarok 10%-a ismeri és rendszeresen használja ezt a fajta spórolási formát, valamint 35% szintén él ezzel a lehetőséggel alkalmanként. Hasonló módon népszerűek a bolti kuponok is, amiket 16% használ rendszeresen és 23% ugyancsak spórol velük néha.
Az árösszehasonlító oldalak is segítenek a legjobb ár megtalálásában. A megkérdezettek 10%-a rendszeres használó, 24% használja alkalmanként, 16% ismeri, de nem használja és 50% egyáltalán nem ismeri. Kevésbé népszerű, de még mindig segítségünkre válik a spórolásban az élelmiszerboltok közeli lejáratú termékei — habár csak 5% vásárol belőlük rendszeresen, de 14% szintén igénybe veszi néha.
A legkevésbé ismert a éttermek által megmaradt ételek eladásával foglalkozó applikációk (78%-a a megkérdezetteknek soha nem hallott róla), a cashback/pénzvisszafizető oldalak hasonlóan ismeretlenek a vásárlóknak (67%), akár a böngésző plug-inek ajánlatai (70%).
Mit gondolnak a magyarok a hirdetésekről?
Hogyan vélekednek a magyarok a hirdetésekről és azok mennyiségéről? A felmérésben résztvevők válaszaiból kiderült, hogy a hirdetések túlterhelnek minket, 60% egyértelműen túl soknak találta azokat. 34% azonban elfogadhatónak vélte és mindössze 6% vallotta, hogy nincsen igazán sok.
A leggyakoribbnak a keresőben felugró hirdetéseket találták, átlagosan 46-ot hetente. Ugyancsak ezek a hirdetések a második leggyakoribbak a mobil applikációban – 29 hetente. Valamint 21 heti email, amivel bombáznak minket. Kevésbé gyakran, heti 6-szor szórólapok és kétszeri sms üzenetek formájában érkeznek hozzánk a promóciók.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- Szijjártó Péter: a NATO öles léptekkel halad a vörös vonal felé
- Női holttestre bukkantak a tűzoltók
- Nagyot megy a „Lőszer Ukrajnának” lakossági gyűjtés Szlovákiában
- Ma kiderül kik járhatnak szeptembertől középiskolába
- Galló Vilmos bocsánatot kért, amiért lebohócozta a kapitányt
- Két autópályán is torlódásra kell számítani