Az egzotikus kategóriába sorolható húsfélék, így például a kenguru, a zebra, a teve, a láma vagy a krokodil fogyasztása ritkaságszámba megy Magyarországon.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a BrightWhite otthoni fogfehérítő rendszer forgalmazóival szemben, mert reklámgyakorlatuk több szempontból is megtévesztheti a fogyasztókat.
A BrightWhite otthoni fogfehérítő termékcsalád forgalmazói - két magyar és egy szlovák vállalkozás - többek között kisebb-nagyobb követőbázisú influenszereken keresztül népszerűsítették a terméket, a reklámok így széles fogyasztói kört érhettek el. A Facebook-, és Instagram-hirdetések azonban nem minden esetben jelölték a terméket ajánló véleményvezérek és a vállalkozások közötti gazdasági érdekeltséget. A Nemzeti Népegészségügyi Központ emellett forgalomból kitiltottként tartja nyilván a terméket, így a versenyhatóság gyanúja szerint a hirdetések hamisan keltik azt a benyomást, hogy az jogszerűen forgalmazható.
A reklámok valószínűleg megtévesztően azt a látszatot keltik, hogy a terméket egy egészségügyi szervezet is jóváhagyta. A hirdetések vélhetően nem alátámasztott állításokat tartalmaznak a termék összetételével - így annak peroxid-mentességével és természetes jellegével -, a használatától várható gyors és látványos eredménnyel, egészségre gyakorolt hatásával, illetve piacelsőségével kapcsolatban. A Versenyhivatal azt is valószínűsíti, hogy a vállalkozások a termék honlapján egyoldalúan szűrik a negatív fogyasztói véleményeket, és kizárólag a pozitív visszajelzéseket jelenítik meg.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozások a jogsértést elkövették. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ékszerre utazott az emberi szarka
- Valami furcsa tárgyat kergetnek a japánok az űrben az emberiség jövője érdekében
- Gyurcsány Ferenc megfejtette Magyar Péter titkát
- Még egy nagy baj a Balatonnál
- A levegőből aratott a halál egy kínai nagyvárosban
- Az európai védelmi politikáról nyitna vitát Emanuel Macron