2024 első negyedévében újra erőre kapott a tavalyi év végén megakadt kilábalási folyamat.
Az öt legnagyobb magyar sörgyártó idei együttes forgalma 5,5 százalékkal, 4,9 millió hektoliterre csökkent a harmadik negyedév végére az előző év azonos időszakához képest. Különösen a csapolt sör értékesítése zuhant, csaknem 40 százalékkal, míg az alkoholmentes sörök iránti kereslet nőtt - közölte Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének (MSSZ) vezetője.
Az év első kilenc hónapjában a belföldi forgalom 6,5 százalékkal, 4,5 millió hektoliterre mérséklődött, míg az export 6,7 százalékkal, 416 ezer hektoliterre nőtt. A csapolt sör iránti kereslet visszaesése a koronavírus-járvány következménye: a külföldi turisták elmaradtak és az első hullámban sok vendéglátó egység zárt be részlegesen, majd teljesen. Ennek következtében a teljes értékesítésben mindössze 5,5 százalékot ér el a csapolt sör, a korábbi 9 százalék feletti részesedés helyett.
Emellett mérséklődött az újra tölthető üvegbe töltött sörök forgalma is, 20 százalékkal, 802 ezer hektoliterre - közölte a vezető. Kántor Sándor beszámolt arról is, hogy az általános forgalomvisszaesés mellett csak az alkoholmentes sörök iránti kereslet nőtt, az ízesített és ízesítés nélküli sörök idei volumene 2,2 százalékkal, 269 ezer hektoliterre emelkedett, ezzel elérve a teljes sörforgalom immár 5,5 százalékát.
A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos nemzetközi és hazai védelmi intézkedések miatt a Sörszövetség a negyedik negyedéves forgalomban is visszaesést vár, így a teljes idei belföldi sörforgalom nagy valószínűséggel elmarad a tavalyitól - fűzte hozzá. A szövetség 2019. évi jelentése szerint a Magyarországon jelen lévő öt legjelentősebb sörgyártó (Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Zrt., Pécsi Sörfőzde Zrt.) együttes belföldi értékesítése tavaly mintegy 6,216 millió hektoliter volt, 44 ezer hektoliterrel, 0,7 százalékkal kevesebb az előző évinél. A csökkenő forgalom ellenére az iparág több járulékot és adót fizetett be 2019-ben a költségvetésbe, 82,071 milliárd forintot, szemben a 2018-ban befizetett 80,085 milliárd forinttal.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- Alig változott a forint árfolyama
- Egyedi kiadvány a magyarországi zsidó holokausztról
- Olasz maffiózókkal is üzletelhetett a budapesti számlagyáros
- Az ukránok már be is vetették a legújabb amerikai rakétáikat - videó
- Felmérés: az európai emberek nem akarnak lemondani a benzines és dízelautókról
- Románia miniszterelnöke: Megelőztük Magyarországot!