Egyre keresettebbek Magyarországon is a robotfűnyírók: átlagosan pár százezer forintért vásárolnak ilyen terméket a magyarok.
A magyar fogyasztók körében továbbra is népszerűek az elektronikus fizetési formák: mára a felnőtt városi lakosság 93 százaléka rendelkezik bankkártyával, többségük nem csak készpénzfelvételre, hanem vásárlásra is használja a plasztikot (82%), és egyre gyakoribb az online fizetés is (44%). Bár a közüzemi számlák rendezésénél továbbra is közkedvelt a sárga csekk, kezdenek teret nyerni a készpénzmentes fizetési módok is, köztük a csoportos beszedés (29%), az online átutalás (16%) és az egyéb, elektronikus számlafizetési felületek, applikációk (6%).
A bankkártya-használat ma már teljesen általános, a felnőtt városi lakosság 93 százalékának van plasztikja, többnyire csak a nyugdíjasok és a munkanélküliek mondanak le a kártya nyújtotta előnyökről - derül ki a MasterCard kutatásából. A megkérdezettek majdnem fele hetente legalább egy alkalommal használja a bankkártyát (42%), 82 százalékuk pedig nem csak készpénzfelvételre, hanem fizetésre is, emellett egyre népszerűbbek az érintőkártyák.
Bár a fogyasztók döntő többsége igényelte bankjától az ingyenes készpénzfelvétel lehetőségét (78%), nem nőtt a készpénzfelvételek gyakorisága. Ugyan láthatunk még példát arra, hogy a kártyával rendelkezők egy összegben veszik fel az egész havi bevételüket, ez leginkább már csak a nyugdíjasokra (46%) és a kisebb települések lakóira (46%) jellemző. Rohamosan terjednek ugyanakkor az innovatív fizetési módok:
A kutatás számai azt mutatják, hogy a fogyasztói szokásokat nagymértékben átrendezte az érintőkártyák megjelenése. Az egy érintéssel fizetők lényegesen gyakrabban vásárolnak bankkártyával, mint az ilyen funkcióval nem ellátott kártyák birtokosai : 38 százalékuk hetente többször vagy minden nap használja a plasztikot. Ennek eredményeként 2014 harmadik negyedévében a hazai, csaknem 86 millió bankkártyás fizetési tranzakcióból már minden hatodik (15%) volt egyérintéses, ami az előző negyedévhez képest 30%-os növekedést jelent mind a fizetések darabszámát, mind összértékét tekintve[2].
- mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Az új fizetési módok elterjedését segíti az is, hogy ma már a kártyabirtokosok 61 százaléka rendelkezik okostelefonnal, a 18 év feletti diákok körében 84 százalékos ez az arány. A legnagyobb online vásárlók a diákok, de a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, a vállalkozók és a budapestiek körében is hódítanak a webshopok.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kutatás szerint online vásárláskor a legnagyobb motiváló tényező az azonnali árengedmény, valamint az ingyenes házhozszállítás. Tízből hét internetes vásárló fizetne szívesebben bankkártyával a futárnak, ha lenne erre lehetőség, hogy ne kelljen mindig odafigyelni arra, hogy legyen elég készpénz a háznál.
A mobilbankolás terén azonban még várat magára az áttörés: bár egyre több ember rendelkezik okostelefonnal és mobilbankos hozzáféréssel, csupán minden ötödik ember használja azt. Leginkább a vállalkozók, cégtulajdonosok élnek a banki applikációk nyújtotta lehetőségekkel, közülük ugyanis 10-ből 3 szokott így fizetni. Akik rendelkeznek mobilbankos hozzáféréssel, de mégsem használják, a mellőzés legfőbb okaként azt hozták fel, hogy feleslegesnek tartják, vagy megelégszenek az online vagy személyes ügyintézés lehetőségével. A hozzáféréssel nem rendelkezők nagy részét, majdnem kétharmadát (63%) nem is érdekli ez a lehetőség.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.