Egyre többen követelhetik meg a beszállítóiktól, hogy elkötelezettséget mutassanak a fenntarthatóság terén.
"Békében szeretnénk dolgozni" - feliratú táblán fejezte ki véleményét az üzletláncokat érintő intézkedésekről Erwin Schmuck, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója.
Meglehetősen keserű hangulatban tartott sajtótájékoztatót kedden az egyik legnagyobb magyar áruházlánc (és 13 700 dolgozójával az ötödik legnagyobb munkáltató), a SPAR menedzsmentje. Az áruházlánc vezetősége a bevezetett/bevezetés előtt álló, az üzletláncokat sújtó intézkedéseket kifogásolta.Az áruházlánc legfontosabb megállapításai:
- a SPAR úgy látja, az intézkedések hatására át kell gondolniuk startégiájukat;
- vissza kell fogniuk/ el kell halasztaniuk a fejlesztéseket: az idei évben az új üzletek nyitásával 700-800 fővel nőtt a dolgozók létszáma, ez jövőre biztosan elmarad;
- akár áremelések is elképzelhetőek: áremelkedési versenyt nem fognak elindítani, de igazodni fognak a piachoz;
- nem szeretnének vasárnapi boltbezárást: megkérdeztek a témában 400 üzletvezetőt: kollégáik 80 százaléka azt válaszolta, nem szeretnék, ha vasárnap bezárnák a boltokat - egyszerűen azért, mert a vásárlók igénylik a vasárnapi vásárlást;
- hiányolják a szakmai egyeztetést: úgy látják, a kiskereskedelem nem csak egy szektor, hanem egy olyan szektor, amely a teljes gazdaságra nagy hatással van. Azok a változások, amik őket érintik, visszahatnak a partnerekre (például beszállítókra) is;
- egészen biztosan nem fognak kivonulni, de meg kell vizsgálniuk, hol tudják csökkenteni kiadásaikat, pótolni a kieső bevételeket;
- komoly áfabevételek eshetnek ki: a nagy adóemelés áremelést jelent, és a feketepiac felé tereli a fogyasztást;
a SPAR 2013-ban a vesztesége ellenére különböző adónemekben 26 milliárd forint adót fizetett be az állami kasszába. Az élelmiszerlánc felügyeleti díj eddig 325 millió forint kiadást jelentett a cégnek, ami jövőre esetükben harmincszorosára, 9 milliárd forintra emelkedik - ez pedig nehezen lesz kigazdálkodható.
Ezzel etetnek minket a boltok: féltve őrzött igazság derült ki több méregdrága, márkás élelmiszerről
Egyre népszerűbbek Magyarországon az áruházláncok sajátmárkás termékei. De mekkora kompromisszumot kell kötnie annak, aki ezekre cserélné le márkás kedvenceit, hogy spóroljon?
Rengeteg magyar kedvenc termékét változtatják meg: ennyit a legendáról, ezt is megtépte az idő szele
Hamarosan kapható lesz kés nélküli svájci bicska is, a cég ezzel reagál az egyre szigorodó nemzetközi szabályozásokra.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Most hétvégén országos állateledel-gyűjtés: online térkép mutatja az adománypontokat
Május 11-12-én 10 és 16 óra között, harminchat helyszínen, az ország valamennyi INTERSPAR áruházában.
- A Leverkusen megint csodát tett a hajrában, döntős az Európa-ligában
- Mérföldkő a magyar oktatásban – diabmentor műhelyek
- Eldőlt: ilyen büntetés jár a mozgósítás elkerüléséért Ukrajnában
- Súlyos börtönbütetést kapott a makói pedofil
- „Kína meghívta Magyarországot” – a nap hírei
- Ferenc pápa kihirdette a 2025-ös szentévi bulláját