A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
A jó ötlet is könnyen elveszhet emiatt: kulcsfontosságúak lehetnek ezek a jogi ismeretek
Ahhoz, hogy a kreatív és innovatív munka valóban kifizetődő legyen, ma már nem elég egy jó ötlet. A létrehozott termék vagy szolgáltatás csak akkor teszi sikeressé létrehozóját, ha kellő tudatossággal figyel saját szellemi vagyonának megóvására is.
Ahhoz, hogy a szellemi alkotó tevékenység minél elismertebb legyen, az érintetteknek tisztában kell lenniük a szellemitulajdon-védelem lényegével. Ezért az SZTNH igyekszik bővíteni a kis- és középvállalkozások iparjogvédelmi és szerzői jogi ismereteit – derül ki a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) közleményéből. A Design Terminallal kötött megállapodásuk legfőbb célja, hogy az innovációs ügynökség programjai által mentorált vállalkozások tudatosabban kezeljék létrehozott szellemi tulajdonukat és megtanulják, hogyan tudják azokat hasznosítani. A vírushelyzet, a jelenleg is zajló háború és az ezek miatt fellépő gazdasági nehézségek ugyanis rávilágítottak arra, hogy a szellemitulajdon-védelemben olyan potenciál van, amely segít újabb gazdasági lehetőségeket kiaknázni és nagyobb segítséget jelent, ha a vállalkozások tudatosan foglalkoznak az oltalomszerzéssel.
„Az együttműködés éppen arról szól, hogy a vállalatok jobban megértsék, hiába van szellemi tulajdonuk, annak megóvása és a szellemitulajdon-jog érvényesítése mára elengedhetetlenné vált, ha lépést akarnak tartani a konkurenciával” – fogalmazott Pomázi Gyula, az SZTNH elnöke. A megállapodás célja, hogy erősítsék az innovatív vállalkozások és a befektetők szellemitulajdon-védelmével kapcsolatos ismereteit; megmutassák, hogy lehet biztonságosan ismertté tenni a hazai innovatív megoldásokat, termékeket és szolgáltatásokat; tudatosítsák az iparjogvédelmi oltalomszerzésben rejlő üzleti lehetőségeket, és szélesebb körnek tegyék lehetővé, hogy kihasználják a hazai és európai uniós oltalomszerzési pályázatok nyújtotta lehetőségeket
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Halálos dróntámadás érte a Khor Mort
- Vitézy Dávid: ez totális tévút lenne
- Van, ahol egyetlen ajánlással lehet valaki polgármester-jelölt
- Túlzásnak érezték az élettárs megölését, mást ajánlottak a nőnek
- Orosz olajfinomítót ért ukrán dróntámadás
- Kitört a kullancspánik Magyarországon: mutatjuk, mire kell figyelni