Mature businessman holding a document talking with colleagues sitting in office. Team having meeting over new business plan in the office.

Így győzheted le a tomboló inflációt: rengeteg magyar keresi szét magát ezzel a módszerrel

2022. augusztus 5. 18:01

Ahogy egyre csak növekednek az árak, az infláció, úgy merülhet fel bennünk a gondolat, hogy biztos jó ötlet-e most vállalkozni, és egyáltalán hogyan védhetjük meg az induló vállalkozásunkat a gazdasági válságtól. Egy vállalat sikeressége, akármekkora is üzletünk több dolgon múlhat, viszont a sikeres marketing az, ami még válság esetén is erőssé teheti azt.

A mostani gazdasági folyamatok mellett vállalkozóként fontos, hogy olyan üzleti és marketing stratégiát folytassunk, ami a mostani nehéz helyzetben is a vállalat hosszútávú növekedését biztosítja. Mindegy, hogy mekkora a vállalatunk, fontos, hogy legyen tervünk és stratégiánk arra az esetre, ha beüt a baj, és recesszió sújtaná az országot.

Egy induló vállalkozást több módon is elindíthatunk, és fejleszthetünk, kezdve a kezdő finanszírozási lökéstől egészen az új vásárlók szerzéséig. Egy közösségi finanszírozási kampány jó módja annak, hogy felmérjük a piacot, és az ötletünk jelentőségét, ráadásul így a kezdő tőkét is gyorsabban összeszedhetjük. A Brancs közösségi finanszírozási oldalon már be is futottak az első projektek, így valóban látható, hogy nem lehetetlen küldetés vállalkozást indítani - ha megvan a szükséges szuper ötletünk. Mint korábban írtuk, a sikeres kampány egyik kulcsa a folyamatos jelenlét, és az, hogy a piac változásaira gyorsan reagáljunk, csak úgy, mint a vásárlóink igényeire. Egy vállalat sikeressége, mérettől függetlenül azonban több dolgon múlhat. Az Entrepreneur magazin 6 tippet szedett össze, amelyek még a legnehezebb időszakban is segíthetnek abban, hogy a vállalkozásunk a fejlődés, növekedés útján maradjon. Javíthatunk a vásárlói élményen, vizsgálhatjuk a piacot, elemezhetjük a versenytársainkat - csak azért, mert a gazdasági folyamatok nem kedvezőek, még nincs minden veszve.

Figyeljünk a vásárlóinkra, ügyfeleinkre

A piac értékeli a hitelességet, és a szuper ügyfélszolgálatot, kiszolgálást. Sőt, egy kutatás alapján a megkérdezettek mintegy 65 százaléka hajlandó többet fizetni csak azért, hogy az vásárlói élélmény jobb legyen. A vállalkozók pedig tudják, hogy az elégedett vásárlók jó értékeléseket adnak, ráadásul a hírünk is gyorsabban terjed. Sokkal több vásárlót hozhat az, ha a cégünk híre szájról-szájra terjed, és alapból az ügyfelek kedvenceként említenek bennünket, ez ugyanis a vásárlási döntések mintegy 74 százalékában döntő tényező. Ha az ügyfeleinkre, és azok vásárlói élményére figyelünk, ezzel azt üzenjük, hogy jelen akarunk lenni a piacon. Több módon is javítható a vásárlói élmény, legyen szó arról, hogy kiváló minőségű terméket, szolgáltatást nyújtunk, azonnal teljesítsük a megrendeléseket, magas színvonalú ügyfélszolgálatot kínálunk, ami gyors és hatékony, vállalkozásként pedig folyamatosan keressük a fejlődés lehetőségét.

Figyeljünk a levelezésünkre

A vállalat konverziós rátája könnyen javítható, többek között azzal, hogy automatikus e-maileket küldünk ügyfeleinknek. Ezzel ugyanis népszerűsíthetjük a tartalmunkat, és biztosíthatjuk ügyfeleinket arról, hogy mindenkit elérünk, és mindenkinek válaszolni fognak.

Elemezzük a versenytársakat

A versenytársak elemzése az egyik legokosabb stratégia, amit akármikor alkalmazhatunk. A versenytársak tartalmának és a hátsó keresőoptimalizálásuk (SEO) elemzésével kihasználhatjuk azt, amit ők elmulasztottak.Ráadásul ha elemezzük a versenytársainkat, láthatjuk, hogy miben mások, kik vásárolnak náluk, és mi az, amit esetleg mi is alkalmazhatnánl.

Használjuk a közösségi médiát

Különösen kezdő vállalkozásoknál a közösségi média szerepe hatalmas. Ezzel nem csak nagyobb közönség elé léphetünk, de jó közösségi média stratégiával még az érdeklődő fogyasztókat is a webshopba terelhetjük. Ráadásul segíthet kialakítani az arculatunkat, stílusunkat, amivel személyesebbé tehetjük a termékünket, szolgáltatásunkat. Ha pedig interakcióba lépünk a vásárlóinkkal, ez hozzájárulhat a legjobb értékelésekhez is, és több eladáshoz is.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Nem utolsó sorban exkluzív tartalmak révén erős közösséget is építhetünk. Nem elég egyszerűen csak posztolni, hanem biztosítanunk kell, hogy az ügyfeleink számára elérhetőek vagyunk. Ez erős kapcsolatot fog ösztönözni az ügyfelek és a márka között, ami növeli a konverziós arányokat, amivel arra ösztönözzük az ügyfeleket, hogy osszák meg a tartalmakat barátaikkal és családtagjaikkal is, ezzel még több embert elérve és bevonva.

Ne becsüljük alá a tartalommarketinget

A tartalommarketing egy olyan stratégia, amely lehetővé teszi, hogy a potenciális ügyfeleket informatív és értékes tartalmakkal vonzzuk be. A tartalommarketinggel az érdeklődő fogyasztók nagyobb közönségét érhetjük el, növelhetjük az értékesítést és a forgalmat is. Egy blog segítségével például naprakész információkat oszthatunk meg, ami az érdeklődő fogyasztók vonzására tudunk bevetni. Nem csak információkat, történeteket oszthatunk meg a vásárlókkal, de ez egyben segíthet abban is, hogy hivatkozhassunk a saját webhelyeinkre, ezzel befolyásolva a keresőprogramok rangsorolását. A tartalom, amit megosztunk, ösztönözheti a vásárlókat az interakcióra, ami további pozitívummal járhat, főleg kezdő vállalkozóként.

Kövessük, hogy hogyan fejlődünk

Az is fontos, hogy miközben ezeket a stratégiákat alkalmazzuk, figyeljük azt is, hogy egyáltalán működik-e a stratégiánk. Akár egy háttérelemző eszköz használatával figyelhetjük, hogy növekszik -e a forglaom. Ha ügyesen kombinálunk, és felhasználjuk ezeket az eszközöket, biztos, hogy a vállalkozásunk ellenállóbb lesz, bármilyen gazdasági helyzet alakul ki.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 29. hétfő
Péter
18. hét
Április 29.
A tánc világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem