A GVH a hiányosságok miatt összesen 40 millió forintra bírságolta a 4Life Direct nevű céget.
Napjainkban már többen használják az üzenetküldő alkalmazásokat, mint valaha: 2021-ben ezen alkalmazások felhasználóinak száma meghaladta a hárommilliárd főt, és 2024-re várhatóan az internetezők körében világszerte 75 százalékos lesz a felhasználók aránya. A legfrissebb, 2022-es Digital jelentés szerint az emberek ma már több időt töltenek az üzenetküldő alkalmazásokkal, mint a közösségi médiával.
Ahogy a világ egyre nagyobb mértékben digitalizálódik, a vállalkozások is inkább a mobil- és üzenetalapú marketing felé fordulnak, mert ez lehetővé teszi számukra, hogy közvetlen, személyes beszélgetéseket folytassanak közönségükkel, és olyan kapcsolatokat építsenek ki, amelyeket más marketing csatornákon keresztül nem tudnak. Egyszerűen fogalmazva, ez az ügyfelekkel való kapcsolatteremtés legjobb módja. Egy márkának számos lehetősége nyílik a hatékony marketingkommunikációra: például tranzakciós frissítésekkel, kedvezményekkel és különleges ajánlatokkal kapcsolatos, személyre szabott vagy specifikus csoportoknak szóló üzenetek közvetítésével, valamint automatizált üzenetsorozatok létrehozásával. Íme az 5 legfontosabb üzenetküldési trend, amely iránymutatásul szolgál a vállalkozásoknak 2022-ben.
Személyre szabott kommunikáció
Mivel a fogyasztók folyamatosan váltogatnak az alkalmazások között, és számos márkával lépnek kapcsolatba, a vállalkozásoknak egyre nehezebb kitűnniük a tömegből. Az üzenetküldő alkalmazások közül néhányan már most is lenyűgöző eszközkészlettel rendelkeznek, így hatékony segítséget nyújtanak a megfelelő célközönség elérésében és a személyesebb kapcsolat kialakításában, a címzettnek és érdeklődési körének megfelelő tartalmakkal.
Több vizuális tartalom
Az Instagram és a Snapchat térhódításával az emberek egyre inkább hozzászoktak a vizuális tartalmak fogyasztásához. Ez a trend kezd átragadni az üzenetalapú marketingre is, és a vállalkozások több vizuális elemet használnak üzeneteikben is, annak érdekében, hogy megragadják a figyelmet. A márkák nagyszerű eredményeket érhetnek el emojikkal, képekkel és videókkal az üzleti üzeneteikben, valamint AR-lencsék és márkás matricák létrehozásával.
A kvízektől és szavazásoktól kezdve a játékokon át a kiterjesztett valóságig rengeteg lehetőség áll a márkák rendelkezésére, hogy olyan tartalmakat állítsanak elő, amelyek lekötik a közönség figyelmét. Az ilyen típusú tartalmak nagyszerűek az interakciós mérőszámok szempontjából is, és a jövőben még hatékonyabb és kreatívabb közönségbevonást eredményezhetnek.
Fokozott figyelem az elkötelezettség kapcsán
A hagyományos marketinggel ellentétben az üzenetküldés kétirányú beszélgetés, és a vállalkozások kezdik felismerni az üzenetek fontosságát: az egyirányú üzenetek helyett valódi beszélgetéssekkel vonhatják be és léphetnek kapcsolatba ügyfeleikkel. Az elköteleződés és a kapcsolat kiépítése érdekében a vállalkozásoknak olyan üzeneteket kell megfogalmazniuk, amelyek relevánsak és érdekesek. A márkáknak emellett reagálniuk kell az ügyfelek kérdéseire, és elérhetőnek kell lenniük, hogy megválaszolják azokat. Az elkötelezettségre összpontosítva a vállalatok személyesebb kapcsolatot ápolhatnak a fogyasztóikkal, ez pedig nagyobb elégedettséghez és márkahűséghez vezethet.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Megnövelt automatizálás
Ahogy egyre többen használják az üzenetküldő alkalmazásokat, a vállalatok kezdik felismerni a botok vagy más automatizált eszközök használatának megnövekedett értékét, amelyek nem igényelnek manuális munkafolyamatot. Az ilyen üzenetek számos célra használhatók, például időpont-emlékeztetőkre, szállítási frissítésekre és sok másra. Ez időt szabadíthat fel, így a vezetők és a marketingesek a vállalkozásuk más aspektusaira tudnak összpontosítani. Bizonyos esetekben az üzenetküldők lehetővé tehetik, hogy a vállalat túllépjen az alapalkalmazáson, és egy-egy megoldással kibővített hasznos funkciót kínáljon: például egy közszolgáltatási chatbot (Urban Mobility Center) Szófiában, Bulgáriában lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy közvetlenül a botban fizessék a nyilvános parkolóhelyet - és további információkat is lekérdezzenek a helyi közlekedésről, ami egyszerre szükséges és hasznos a felhasználók számára.
Maximalizált hatékonyság
Az analitika minden marketinges számára kötelező funkcióvá vált. 2022-ben a vállalatok már nem csak a nyitási arányt, a CTR-t és a konverziókat mérik, hanem kifinomultabb mérőszámokat is hozzáadnak, és részletesen értékelik a kampányaik hatékonyságát.
Ne féljünk kísérletezni: az üzenetküldő alkalmazások marketing célú használata még mindig viszonylag új terület, így nem létezik egységes megközelítés. Azonban érdemes megtalálni azt, ami a vállalkozásunknak és a közönségünknek megfelel, ezért próbáljunk ki különböző technikákat, és nézzük meg, mi működik a legjobban a márkánk számára
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Be is futott az újabb üzemanyagáras változás
- Olaszorsszág állítólag a legmodernebb légvédelmi fegyvereiből szállítana Ukrajnának
- „Mára hazánk elválaszthatatlan része” – 125 éves az FTC – képek
- A lettek tankcsapdákat telepítenek az orosz és fehérorosz határ közelében
- A grúz kormányfő keményen beszólt a volt amerikai nagykövetnek
- Harminc helyszínen csaptak le a számlagyárosokra