A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
A Covid járvány is gyorsított a digitalizációs készség és képességünk átállásában. A fejlődés útja megállíthatatlan, az új beruházásoknál egyre több helyen vezetik be a robottechnológiát, valamint a Mesterséges Intelligencia is utat tör magának, ami a jövő munkaerőpiacára is hatással lesz. Vajon hogyan készülhetnek fel a vállalkozások és mire lehet számítani? A HelloVidék megkereste Szabó Zoltán Kázmért, a VOSZ Digitalizáció-Informatikai Szekciójának elnökét, hogy árulja el, mit tehetnek annak érdekében a cégek, hogy kihasználják a digitalizációban rejlő lehetőségeket.
A koronavírus járvány hatására a magyar kis- és középvállalkozások is kezdik felismerni, hogy csak akkor képesek lépést tartani a versenytársakkal és a fogyasztói igényekkel, ha nyitnak a digitalizáció adta lehetőségek felé. Ma már vidéken is tényként kezelik, hogy nem működhet egy vállalkozás anélkül, hogy ne lenne jelen az online világban, azaz valójában a digitalizációba való bekapcsolódás és a fejlődési képesség a hosszú távú fennmaradásuk egyetlen lehetséges útja - mondta Szabó Zoltán Kázmér.
A VOSZ Digitalizáció-Informatikai Szekciójának elnöke arról beszélt, hogy a nemzetközi és magyar nagyvállalatok új beruházásai már nem képzelhetők el mesterséges intelligenciával működtetett robottechnika használata nélkül. Ilyen terület például az autó alkatrész gyártás, továbbá a fémipar, a gyógyszeripar és a műanyagipar.
Hozzátette, a multinacionális cégek gyártói, a nagyvállalatok felismerték már a mesterséges intelligenciában és robottechnológiában rejlő lehetőségeket. A mesterséges intelligencia segítheti a hazai gyártókat a hatékonyság növelésében. Például a virtuális robotok az irodai adminisztratív munkákat végzik el emberi beavatkozás nélkül, az ipari fizikai robotoknak pedig nagy szerepük van a gyártásban és a logisztikában. A kis és középvállalkozások csak ismerkednek ezzel a technológiával, tájékozódnak, de még nem alkalmazzák látványosan.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Gyermekvédelem, mentelmi jog, alaptörvény-módosítás – vita vita hátán a parlamentben
- Jön az újabb országos rendőrségi razzia, nekik kell készülniük
- Rendkívüli segély az önkormányzattól, egy budapesti kerületben háború robbant ki emiatt
- Amerikai fegyversegély: kis része azonnal, a többi csak évek múlva kerül Kijevhez
- Ezeréves öntözési technikát fedeztek fel újra
- Korábban jön a nyugdíj