22 °C Budapest

Lángossütő helyett streetfood forradalom (x)

Pénzcentrum
2017. május 15. 05:00

Az interneten történő kommunikációnak meghatározó a szerepe.

A megfelelő üzlethelyiség hiánya, no meg egy jó ötlet kellett ahhoz, hogy Magyarországon elinduljon a streetfood forradalom, amelyet a pénzhiány és a jogi bizonytalanság ellenére is sikerre vittek a Kazinczy utcai Karaván streetfood udvar ötletgazdái. A vállalkozás felfutásában az internet alapú kommunikációs megoldásoknak is meghatározó szerepe volt.

A bulinegyedben kószáló rengeteg turista láttán jutott eszünkbe 2013-ban, hogy lángost kéne árulni a környéken. Üzletünket az akkor még itthon újdonságnak számító food truckban terveztük megnyitni. Az üzlet helyét keresve találtuk meg a Kazinczy utca parkolót, de annak tulajdonosa többszöri próbálkozásra is elzárkózott attól, hogy beálljunk ide egy kocsival. A társunkkal akkor gondolkodtunk el azon, hogy akár az egészet is kibérelhetnénk, hogy utcakajákat kínáló mozgóbüfékből alakítsunk ki egy streetfood udvart - eleveníti fel a kezdeteket Mezősi Tamás, a Street Food Karaván Kft. társtulajdonosa. Az ötlet bejött, hiszen a szektor épp akkoriban kezdett éledezni, csakhogy a mozgóbüfék tulajdonosai a fesztiválszezon lezárása után fél évig nem tudtak mit kezdeni a kocsijaikkal és az alkalmazottaikkal. Az első streetfood udvar ezért is sok, a műfajban utazó vállalkozás keltetője lett: eddig nagyjából 20 különféle szolgáltató kezdte itt a működését, és van, aki innen indulva már több egységből álló láncot hozott létre. Jelenleg 10 büfé és egy bár várja a betérőket a Karavánban.

Sikerüknek Mezősi Tamás szerint több összetevője van. Az ötlet, a lokáció, az öt tulajdonos tudása és hozzáállása mind-mind szükséges feltétele volt az üzlet beindulásának. Természetesen, ha több tőkéjük lett volna, könnyebben és gyorsabban juthattak volna előre, de a pénz hiánya végülis nem jelentett leküzdhetetlen akadályt. A legnagyobb bizonytalanságot inkább az jelentette, hogy az utcai vendéglátás jogilag szabályozatlan határterületnek számít még manapság is.

Tavaly 150 ezer vendégünk volt. Az ő visszajelzésük kiemelkedően fontos számunkra, ahogy minden vendéglátóhelynek manapság. Ezért ma már nem annyira a hagyományos reklámcsatornák fontosak, hanem az, ha a látogatóink, mondják el a véleményüket. Ez jóval hitelesebb és virálisabb megoldás, mint a hagyományos direkt vagy ATL kommunikáció. Emiatt elképzelhetetlen az életünk a modern kommunikációs megoldások, például a Facebook vagy az Instagram nélkül. Mindent ezeken a felületeken közlünk, ráadásul ezt a munkát egy szakértő bevonásával mi magunk is elvégezhetjük, és csak jó eszközök és gyors internet kell hozzá. Ezen a csatornán célzottan lehet kommunikálni, így jóval könnyebb megtalálni a célcsoportunkat. A módszer működik. Hétről hétre egyre több és jobb visszajelzést kapunk, idén már az elmúlt két hónapban is jelentősen megugrott a vendégszám. És csak most jön az igazi szezon! - mondja Mezősi Tamás.

A Telekom Hello Biznisz online platformja, és a workshop sorozata segít a hazai vállalkozóknak lépést tartani a legfrissebb digitális trendekkel. További információ: www.hellobiznisz.hu

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 29. hétfő
Péter
18. hét
Április 29.
A tánc világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem