A KSH friss adatai szerint 2023-ban a nyugati országrészben jóval az országos átlag felett csökkent a kiskereskedelmi forgalom.
LED világítás, hővisszanyeréses szellőzés, korszerű hűtés-fűtés, ingyenes elektromos-autó töltés a vásárlás ideje alatt. A Lidl Hungária körúti áruháza többek között ezeknek köszönhetően zsebelte be a "Legkörnyezetbarátabb üzlet" címet az idei Év Boltja versenyen, de nem ez az egyetlen díj, amit az élelmiszerlánc haza vihetett.
A Lidl Magyarország két címet is begyűjtött az idei Év Boltja versenyen, melyet az Élelmiszer szaklap idén harmadik alkalommal rendezett meg. A zsűri a cég fenntartható és innovatív kezdeményezéseit, valamint termékkínálatának folyamatos frissességét díjazta.
A vállalat már tavaly is nyomatékosan letette a voksát a zöldenergia mellett, amikor két fővárosi áruházánál is villámtöltőket telepített. A maximális 50 kW-os teljesítményt is elérő töltők használata legfeljebb 1 óráig ingyenes a hálózatról tölthető elektromos autóval érkező vásárlóknak. Ez alatt olyan érdemi mennyiséget tudnak vételezni, ami miatt elképzelhető, hogy valaki csak azért menjen vásárolni a Lidlbe, mert egyúttal feltölti autóját.
Az egyik ilyen töltő a Hungária körúti üzletnél található, ahol azonban a zöldtechnológiákkal nem álltak meg a parkolóban. Az áruházlánc működésében a fenntartható fejlődés és a természeti környezet védelme kiemelt jelentőséggel bír. A fűtéshez szükséges energiát a hulladékhő visszaforgatásával, egy hőszívattyúval biztosítják. Az így nyert hőmennyiséget télen fűtésre hasznosítják, nyáron pedig azt elvezetve csökkentik a hűtési igényt. Az 1200 négyzetméteres áruház, de még a külsö homlokzat és a parkoló világítótestjeit is LED-ekre cserélték, amivel közel 40 százalékkal csökkentették a fogyasztást.
A Lidl energiatakarékossági törekvéseit az E.ON Energy Globe versenyén is elismerték, így a cég képviselheti Magyarországot az Energy Globe Award nemzetközi döntőjében. A vállalat hosszabb távon, a Hungária körúti áruházban szerzett tapasztalatokat az egész magyarországi bolthálózatra kiterjesztené.
Friss áruban is taroltak
A Lidl Magyarország Margó Tivadar utcai áruházát is kitüntették, ez a "Friss áru" különdíjat nyerte el, mellyel az üzlet friss áru termékkínálatának (pékáru, húsáru, zöldség-gyümölcs és tejtermékek) gazdagságát, kihelyezésének átláthatóságát ismerték el. A cég a "Lidl a magyar beszállítókért" programján keresztül közel 350 magyar vállalkozás bevonásával biztosítja az áruházakban elérhető, kiváló minőségű termékszortiment állandó frissességét.
A vásárlók
- 40 féle helyben sütött pékáru,
- közel 300 féle zöldség és gyümölcs
- 40 féle friss húsáru közül
válogathatnak, amelyeket a dolgozók napi szinten többször is ellenőriznek.
- mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország PR vezetője a díjátadón.
(x)
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
- 27 milliós kárt okozott a MÁV-nak egy megrögzött rongáló
- Két hete tűnt el az autista német kisfiú – már terjednek a horrorteóriák
- Betiltották a hongkongi tüntetők „himnuszát”
- Ötödével drágulhat idén az ingatlanok fenntartása
- Íme Hszi Csin-ping üzenete a magyarországi látogatása alkalmából
- Örülhet, aki pénteken tervez tankolni menni