A részvénypiac forgalma 7,0 milliárd forint volt, a vezető részvények a Mol kivételével erősödtek az előző napi záráshoz képest.
Nemzetközi siker kapujában a magyar fejlesztésű "elektronikus titkárnő".
Nemzetközi siker kapujában a magyar fejlesztésű "elektronikus titkárnő"
Magyar üzleti app diadalmaskodott a Telekom nemzetközi versenyén. A kkv-k értékesítését felturbózó MiniCRM alkalmazás a magyarországi után a nemzetközi mezőnyben is a legjobbként futott be. Az app az eladás hatékonyságának növelésével hozzájárul, hogy a vállalkozások akár megduplázzák bevételüket. A 2009 óta létező cég 15 fővel működik, évek óta egyetlen termékük, a MiniCRM tökéletesítésével foglalkoznak. A díjnak köszönhetően most a nemzetközi mainstreambe is betörhetnek.
Ügyfelünk nevetve törli ki cégünk hírlevelét? A vevő érdeklődésére nem válaszol senki? A kliens a versenytársat választja, mert vállalkozásunk felesleges információkkal terheli? Az ehhez hasonló helyzetek megelőzésére készült a MiniCRM app, amely a Telekom magyar és közép-európai versenyében is elvitte a fődíjat idén ősszel.
"Egyik erősségünk a piacon, hogy MiniCRM-mel árulunk MiniCRM-et" - érzékelteti a győztes üzleti app használatával járó versenyelőnyt Leskó Norbert, a MiniCRM Zrt. vezérigazgatója. A vállalatfejlesztési szakemberek többsége ma már egyetért abban, hogy az ügyfélkapcsolatok támogatását részben automatizáló rendszerekkel dolgozó cégek sokkal precízebb, ezáltal hatékonyabb munkát tudnak végezni.
CRM a zsebben
A CRM (Customer Relationship Management) rendszerek nagyban gondolkoznak, komplexitásuk inkább a nagyvállalatok céljait szolgálja. Itt érzékeltek piaci rést a MiniCRM Zrt. alapítói 2009-ben. Olyan, a kkv-k számára is megfizethető szoftvert és rendszert akartak létrehozni, amely felépítésében is a kisebb cégek igényeihez illeszkedik. A MiniCRM az ügyfélkapcsolatok támogatása által jövedelmezőbbé teszi az értékesítést. A konkurensek özönéből egyszerűségével is kitűnik, átlagos tudással 20-30 perc alatt elsajátítható a használata.
A 15 főt foglalkoztató cég mára elérte, hogy szolgáltatásának 1800 aktív előfizetője legyen 350 magyar és 20-30 külföldi - svájci, belga, bolgár, román, marokkói - cégnél. Most pedig a nemzetközi siker kapujában állnak azáltal, hogy elvitték a fődíjat a Telekom nemzetközi üzletiapp-versenyén is. A fődíjasnak a Deutsche Telekom hat országra kiterjedő együttműködési lehetőséget ajánlott fel, a MiniCRM tehát a németországi anyacég szolgáltatás-portfóliójának részévé válhat.
"Elektronikus titkárnő" a bevételnövekedésért
De mi mindenre alkalmas a MiniCRM app? Az eszköz, mint afféle elektronikus titkárnő, az összes olyan információt nyilvántartja és rendszerezi, amely a vállalkozás profitszerző tevékenységéhez kötődik. Nyomon követhető, hogy melyik ügyféllel, ki, mikor egyeztetett, melyik potenciális vevő, milyen termék után érdeklődött, hatékonyabbá válhatnak a hirdetések, mindkét fél megelégedésére kezelhetők az ügyfélpanaszok, elkerülhető a kliensek lemorzsolódása. Külön modul van új kollégák toborzására, a munkatársak beosztására, az ügyfelek nyilvántartására és így tovább.
Mindez egyszerű és annyira testre szabható formában, hogy Leskó Norberték egyik ügyfele még a szállodákba kihelyezett zöldséginstallációkat is az app segítségével tartja nyilván.
A MiniCRM Zrt. ügyfélköre igen vegyes profilú: van köztük autószalon, médiavállalat, építőipari cég és webfejlesztő vállalkozás. Ami közös bennük, hogy olyan terméket árulnak, amelynek megvételén az ügyfél hosszasan gondolkodik: ablakot, autót, utazást vagy felnőttképzést - mondja Leskó Norbert. Jellemző még, hogy termékeik a közép- vagy a prémium kategóriából kerülnek ki.
Bár az app önmagában nem csodaszer, a MiniCRM Zrt. ügyfelei között van olyan, aki évről évre megduplázta az árbevételét az elmúlt 2-3 évben. Az alkalmazás nélkül nem lett volna ekkora a növekedés - mondja a cégvezető olyan ügyfélt is említve, aki annak ellenére tudott fejlődni az elmúlt időszakban, hogy az iparágát masszív válság sújtotta.
Szorgos munka és áttörés
A MiniCRM nagy siker lehet külföldön, de előbb érdemes szélesebb körben tesztelniük a magyar piacot - mondta Málnay Barnabás, a Mobilitás és Multimédia Klaszter vezetője, a verseny egyik zsűritagja a Magyar Telekom díjátadóján.
Leskó Norbert szerint a nemzetközi siker lehetősége belülről nézve nem áttörés, hanem az elmúlt öt-hat év kitartó munkájának eredménye. "Ugyanúgy végezzük a dolgunkat, mint mindig - ez csak egy fázis. A legfontosabb, hogy az ügyfeleknek jó terméket adjunk" - mondja a cégvezető. Nincs más termékük, csak a MiniCRM, amelynek tökéletesítésén évek óta dolgoznak. Vallják, hogy nem érdemes szétforgácsolni a cég erőforrásait, hanem egyetlen termék potenciálját kell a messzemenőkig kiaknázni.
Szerdán hirdetik ki Pozsonyban a Telekom nemzetközi üzletiapp-versenyének díjazottjait. A győztes nyereménye hat országra kiterjedő együttműködés a német anyacéggel, a Deutsche Telekommal.
A magyarországi verseny győzteseit szeptember 16-án köszöntötték. A fődíjat - egy 10 millió forint értékű reklámkampányt - szintén a MiniCRM alkalmazás vitte el.
A "leghipebb" szolgáltatás különdíját nyerte el a Ziteboard, a közönségdíjat az iTaxik kapta, a legjobb ügyfélélményt pedig a Tappointment alkalmazása nyújtja.
Díjazták az üzleti appokra leglelkesebben szavazó kkv-ket is, ezt a kategóriát a MiniCRM-et támogató Építőmester Kft. nyerte.
A Telekom célja a versennyel, hogy minél több innovatív megoldást segítsen a piacra, nemzetközi beágyazottságát felhasználva akár a globális piacra is - mondta Lakatos Péter, a Magyar Telekom kis- és középvállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese. Szerinte a verseny sikere bizonyítja, hogy a magyar kis- és középvállalkozások a legfrissebb technikai megoldásokra is nyitottak.
A versenyre benevezett szolgáltatások a Sikerfal.hu oldalon lehet böngészni.
(x)
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Most hétvégén országos állateledel-gyűjtés: online térkép mutatja az adománypontokat
Május 11-12-én 10 és 16 óra között, harminchat helyszínen, az ország valamennyi INTERSPAR áruházában.
- Nagy meglepetés készül a Hertha BSC-nél
- Vezérkari főnök: a magyar hadseregnek fel kell készülni a konfliktusra
- Rossz hír az első, agyba ültetett chipről
- A túlélés a tét: akár költenének is a gazdák a víztározók kialakítására
- Döbbenetes videó a Szentpéterváron folyóba zuhant busz belsejéből
- A börtönt kockáztatja, aki rátámad a MÁV-Volán munkatársaira