A következő 2-3 évben valószínűleg nem lesz dugódíj Budapesten - hangzott el a Porfolio.hu Property Investment Forum 2012 konferencián. A 4-es metró, illetve a fonódó villamoshálózat elkészülte után azonban már érdemes beszélni a rendszer bevezetéséről. Bár a nagyobb zóna több pénzt hozna, ez azonban jókora terhet jelentene a városi, illetve agglomerációs lakosságnak. Lesznek ugyanakkor, akik semmi pénzért nem mondanának le az autózásról.
A gazdasági világválság, illetve a brutális üzemanyagárak miatt ma már igazán nagy dugók nincsenek Budapesten, így a dugódíj bevezetésének részben a bevétel növelése, részben pedig a környezet terhelésének csökkentése miatt lenne létjogosultsága" - mondta el Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója. Mindezek ellenére a politikai döntéshozatal egyelőre elkaszálta a dugódíj bevezetésének lehetőségét.
A BKK vezérigazgatója szerint a következő 2-3 évben nem is várható a rendszer bevezetése. "A budapesti dugódíjnak csak akkor van létjogosultsága, ha a forgalomterhelés teljes mértékben kiváltható lesz tömegközlekedéssel. Éppen ezért, amíg nem készül el a 4-es metró, illetve nem sikerül felfejleszteni a fővárosi villamoshálózatot (fonódó villamos hálózat - a szerk.), addig nincs értelme a rendszer bevezetéséről beszélni" - mondta el Vitézy Dávid, a Porfolio.hu Property Investment Forum 2012 konferencia panelbeszélgetésén.
Pedig a nemzetközi tapasztalatok pozitívak. A dugódíj bevezetésének pozitív hatásait ecsetelve Erhart Szilárd (Kutató közgazdász, Dugódíj.hu) elmondta: a mérséklődő forgalom hatására egyértelműen csökken a városok zaj-, illetve légszennyezettsége is, s így élhetőbb terek alakulnak ki a városi lakosság számára. "Budapestnek alapvetően jó a közlekedési rendszere bár tény, hogy a gépjárműpark terén vannak még bőven elmaradások. Infrastruktúránk adottságaira pedig a dugódíj tekintetében is érdemes lenne építkezni. Főként, hogy mi vagyunk az egyetlen olyan város az unióban, akinek nemhogy lehetősége, hanem kötelezettsége van a dugódíj bevezetésére" - mondta Vitézy Dávid.
Uniós kötelezettségünknek ugyanakkor nincsenek meghatározva a pontos részletei, így az sem, hogy konkrétan mekkora lenne a fizetős zóna. Az előzetes vizsgálatok szerint ugyanakkor hamarabb térülne meg a beruházás, ha egy nagyobb zónán működtetnénk a rendszert. Pedig Vitézy szerint a rendszer beruházási költségét az Európai Bizottság hajlandó lenne finanszírozni. Szükség lenne azonban még kapacitásbővítésre, illetve a meglévő járműpark cseréjére is.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Nagy kérdés ugyanakkor, a városi, illetve agglomerációs lakosság miként viszonyulna a rendszerhez. A brutális üzemanyagár ugyanis már sokakat az autó lerakására kényszerített, egy újabb teher pedig tovább terhelné a tömegközlekedési rendszert. Vannak ugyanakkor, akik vélhetően a dugódíj bevezetése után sem tennék le autójukat. Részben kényszerből, részben pedig kényelemből maradnának az autó mellett. A BKK egy eddig nem publikált tanulmánya szerint például - melyet Vitézy Dávid a Portfolio.hu konferenciáján ismertetett néhány szóban - legkevésbé a gyermekeiket iskolába szállító szülők mondanának le autóikról - 90 százalékuk továbbra is ragaszkodna a gépjárműhöz. Őket követik, akik a munkavégzés miatt képtelenek változtatni szokásaikon.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








