Az S&P friss osztályzata kapcsán megszólalt a Nemzetgazdasági Minisztérium és Varga Mihály pénzügyminiszter is.
Ez rengeteg Budapest-bérletesnek fájhat 2024-ben: nem lehet majd így utazni ezeken a járatokon?
Nem hosszabbítják meg a 2023. december 31-én lejáró szerződéssel létrejött, úgynevezett hibrid modellt a HÉV-vonalak és -járatok, illetve az agglomerációs buszjáratok üzemeltetését illetően – értesült az Index kormányzati forrásokból. A jövőben csak a MÁV vagy a Volán által értékesített jegyekkel vagy bérletekkel lehet használni a vonatokat, héveket és a buszokat Budapesten és az agglomerációban - írja a lap.
Felidézték: 2016. október 28-án az agglomerációs feladatok megosztására, a közlekedésszervezői-technológiai feladatok meghatározására és a finanszírozási feltételek rögzítése érdekében megállapodás jött létre a fővárosi és elővárosi vasúti szolgáltatásokról, illetve a fővárosi és elővárosi, autóbusszal végzett szolgáltatásokról az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) jogelődje, valamint Budapest Főváros Önkormányzata között. A szerződés 2022. évi elszámolása tekintetében a feleknek nem sikerült megállapodniuk a lap információi alapján. Az Építési és Közlekedési Minisztérium álláspontja szerint Budapest Főváros Önkormányzata mintegy 2 milliárd forinttal tartozik az állami közszolgáltatónak, és mivel az ÉKM ajánlatát az önkormányzat nem fogadta el, így a 2022. év pénzügyi zárása nem történt meg.
Az úgynevezett „Budapest-bérlet” helyközi járatokon történő elfogadásával kapcsolatban korábban létrejött megállapodás a fenti hatállyal szintén megszűnik: "a MÁV-START Zrt. és a VOLÁNBUSZ Zrt. (sárga buszok) járatain, a fővároson belüli szakaszokon 2024. március elseje után a BKK jegyeit és a Budapest-bérletet (korábbi BKV-bérlet) nem fogadjuk el. Az ÉKM-megrendelésű szolgáltatások igénybevétele a tarifarendszert érintő módosítások életbe lépését (tervezetten: 2024. március 1.) követően a helyközi díjtermékekkel, köztük a vármegye- és országbérletekkel, illetve azok 24 órás érvényességű új változatával lehetséges" – értesült a lap.
Reagált Karácsony Gergely
A főpolgármester a közösségi médiában azt írta: "A BKK-bérlet hosszú évek óta minden közösségi közlekedési járműre érvényes Budapesten. Pofonegyszerű az egész: az emberek a fővárosi és az állami szolgáltatásokat is használhatják, a cégek meg osztoznak a bérletekből származó bevételen. Mindenki jól jár."
Karácsony Gergely szerint ostobaság lenne a külön bérlet bevezetése, éppen az ellenkezőjét kellene csinálni: "a budapesti és az agglomerációs közösségi közlekedés sokkal szorosabb összekapcsolására lenne szükség. Közös bérlet, egységes utastájékoztatás és összehangolt szolgáltatások helyett azonban járatritkítások, áremelések, visszafejlesztések történnek az állami vonalakon."
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.