Megtartotta éves rendes közgyűlését az AutoWallis Csoport. A tavalyi rekordárbevétel mellett elért eredményt az intenzív terjeszkedés finanszírozására fordítják.
A terézvárosi, erzsébetvárosi és józsefvárosi bevezetés után május elejétől kezdődően két újabb nagy és népes budapesti kerületben is megkezdte működését a Whoosh. A szolgáltató kiemelt figyelmet fordít a biztonságra és a rolleres közlekedési kultúra fejlesztésére: rollereiket kizárólag az erre kijelölt parkolóhelyeken lehet leállítani, maximum 25 km/órás sebességgel lehet velük közlekedni, gyalogos övezetekben pedig automatikusan leállnak.
A sikeres bevezetést követően újabb két budapesti kerületben váltak elérhetővé a Whoosh rollerei: ettől a héttől kezdődően fokozatosan Ferencvárosban (IX. kerület), valamint az Újlipótvárost, Angyalföldet és a Vizafogót magába foglaló XIII. kerületben is bérelhetők és letehetők a korszerű, új sárga közlekedési eszközök. A mikromobilitási szolgáltató lakosságra vetített lefedettsége ezzel duplájára nőtt.
A Lisszabon után második városként Budapesten elstartoló szolgáltató célja, hogy kényelmes, fenntartható és csúcsidőkben is gyors közlekedési módot kínáljon a fővárosiak és az ide látogató turisták számára. A vállalat emellett fontos küldetésének tekinti a közösségi együttélés szabályainak betartását, a közlekedési kultúra fejlesztését és a közlekedésbiztonság javítását is. Ennek jegyében:
- A cég rollereit csak a fővárosi önkormányzat és a kerületek mikromobilitási parkolóiban, a Mobi-pontokon lehet felvenni és leparkolni, a rendszer nem engedélyezi máshol a bérlet leállítását, így a külkerületekben sem.
- Az első bérlés előtt a felhasználóknak meg kell tekinteniük egy felvilágosító anyagot a rollerezés során betartandó közlekedési szabályokról és arról, hogyan ne zavarják a többi közlekedőt.
- A rendszer emellett 15km/órában korlátozza a rollerek maximális sebességét, de a zsúfoltabb útvonalakon ez 20 km/órára vagy az alá csökken.
- Bizonyos területekre, ahol a rollerek zavarhatják a gyalogosokat, nem lehet behajtani a rollerekkel. Ezeket a zónákat a Whoosh üzemeltetői jelölik ki, együttműködésben a fővárossal és a kerületekkel.
A cég tapasztalt szakemberei gondoskodnak róla, hogy a rollerek a szolgáltatási területen egyenletesen, elegendő számban, magas akkumulátor töltöttségi szinttel álljanak a Budapesten közlekedők rendelkezésére. A vállalat járműparkja a legfiatalabbak között van az iparágban.
Továbbra is rendkívül kedvező tarifarendszerrel érhető el Budapesten: a bérlés indításának díja 50 forint, ezen felül pedig 35 forintos percdíj fizetendő. Az egy napon sokat közlekedőknek megéri 3990 forintért napijegyet váltani, amivel – a rollereket időközönként cserélgetve – akár minden tovább költség alól mentesülhetnek egy teljes napig. A rendszeres rollerezők számára pedig az kedvezményes árú heti (600 Ft) és havi (1300 Ft) bérlet ajánlott, melyekkel a bérlés indítási díjakat kerülhetik el a felhasználók. Azok a felhasználók, akik részt vesznek az ingyenes közlekedésbiztonsági online oktatásban és sikerrel elvégzik a tesztet, egyszeri kedvezménnyel kezdhetik meg a szolgáltatás használatát.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.