A felnőttjegy ára 500 forinttal emelkedik, de az eddigieknél több kedvezményes árú belépőt lehet igénybe venni.
A nagyvárásokban a korábbi években is feltűnt egy-egy eletromos roller, mint a közlekedés új, modern fajtája, azonban azóta egyre többen és többen lettek - köszönhetően elsősorban a közösségi közlekedésben történt nagy változásoknak, fejlődésnek. Azonban nem létezik átfogó szabályozás ezekre a járművekre vonatkozóan, melyek egyre nagyobb veszélyt jelentenek a gyalogosokra, akik fokozatosan szorulnak ki a járdáról. Egyre sürgetőbb a szabályozás bevezetése az egyik járműmegosztó vállalkozás vezetője szerint is.
Átalakulóban van a nagyvárosi közlekedés, csak mintha nem vennénk észre. Itt a nyakunkon az elektromos forradalom, de mi még mindig azt kérdezgetjük, hogy hány kilométert tesz meg egy töltéssel egy e-autó és hogy mennyibe kerül a tankolás. Az elektromos és hibrid autók még nem hoztak áttörést, de az elektromos hajtású, egy-, két-, sőt többkerekű, könnyű járművek már itt vannak, és jelentős előnyöket hordoz a használatuk a dugóban araszoló vagy parkolót kereső autókkal szemben. Persze a villannyal hajtott egykori gyerekjátékok nem a főutakon, a hömpölygő autófolyamok mellett-között kérnek maguknak helyet, hanem mindenhol máshol. Szabályosan vagy szabálytalanul - az effajta szabadosságnak már megágyazott a városi kerékpárosok évek óta tartó küzdelme -, minden használható felületet a birtokukba vesznek - írja a Magyar Nemzet.
A nagyobb, összefüggő sétálózónák, parkok, sétányok, kis forgalmú utcák, kerékpárutak és gyalogjárdák mind részeivé válhatnak a vonulásnak. Beleértve az aluljárókat, bevásárlóközpontokat, sőt lifteket - készüljünk fel, hogy bárhol összefuthatunk egy deszkással, rolleressel. Ugyanis ő maga dönti el egyik pillanatról a másikra, hogy felkapja az eszközét és gyalogosként száll fel egy villamosra, vagy leteszi a járdára és járműként halad tovább.
Egyértelműbb és jobban körülhatárolható a - KRESZ szerint is - közúti közlekedésre alkalmas járművek helyzete, úgymint a kerékpáré, az elektromos kerékpáré vagy az elektromos robogóké. Utóbbiak közül két járműmegosztó szolgáltatása közül is választhatnak Budapesten, akik dugóban is akadálytalanul és a környezet szennyezése nélkül szeretnének közlekedni.
Ugyanakkor nyilvánvaló, hogy a kétkerekű, szinte bárhol szabadon leállítható bérjárművek felelősségteljes használatához kell még némi tanulóidő. Mint Tóth-Báló Tamás, az Ogre&co elektromosrobogó-megosztó vezetője elmondta, a bérlők egy része sajnos úgy gondolja, hogy egy rövid távon bérelt járművel bármit meg lehet tenni. Beszédes példa, hogy nem olyan régen egy belvárosi háziorvosi rendelő ajtaját torlaszolták el két motorral, de más szolgáltató járművét is rendszeresen látni buszmegálló közepén, gyalogátkelőhelyen. Erre az attitűdre készülve tett közzé az Ogre&co már az induláskor is egy etikai kódexet, amelyet kötelezően el kell fogadni a regisztráció során.
- mondta a cégvezető. A Budapesten elérhető, megosztott robogók mindegyikéhez mellékel a szolgáltató sisakot, így nem is kell magunkkal cipelni a védőfelszerelést, azt a használat előtt csak ki kellene venni a tárolóból. A vállalkozó elmondta, hogy égető szükség van egy átfogó jogszabályra, amellyel az újonnan megjelent könnyű járművekre, a bérjárműrendszerekre, az elektromos gépjárművek térnyerésére reagál. Egy ilyen jogszabályban tisztázni lehetne a fogalmakat (hova sorolhatók a 20-25 kilométeres sebességre képes egykerekű szállítóeszközök vagy az elektromos gördeszkák), le lehetne fektetni azokat a játékszabályokat, amelyek az ilyen járművek üzemben tartóira vonatkoznak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mi lenne a megoldás?
Egyes dél-európai és ázsiai országokban a közlekedőkben kialakult ez a fajta közösségi tudás, ami generációról generációra száll. Budapesten a túlzsúfoltság érzése napjainkra jutott el egy olyan szintre, amely már az átlagember életére is komoly hatással van.
- vélekedett az e-scooter-megosztó vezetője.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Visszatér hatszoros olimpiai bajnok kajakosnőnk
- Ókovács Szilveszter a bérmegállapodásról: a gúzsba kötöttség ellenére maradt mozgásterünk
- Ne csodálkozzon, ha lépten-nyomon magyar zene üti meg a fülét
- Valami újat lépett Varga Mihály Brüsszel „némaságára”
- Lázár János rábólintott az új Duna-híd nevére
- Őrizetbe vették Gérard Depardieu-t