A kedvező fogyasztás és az alacsony káros-anyag kibocsátásnak köszönhetően különösen a japán és az amerikai autópiacon egyre nagyobb teret hódítottak a hibridek az utóbbi években. Tavaly voltak olyan hónapok, amikor hibrid modell végzett az eladási listák élén, a Forbes magazin ennek ellenére felsorakoztatott néhány okot, ami miatt nem mindenkinek éri meg hibridet venni.
A magazin szerint a hibrid modellek az akkumulátoros technológia következtében jóval drágábbak, mint a hagyományos meghajtású autók. Ez a különbség a tengerentúli modellkínálat esetében átlagosan 10 ezer dollár, de például a Lexus LS hibrid 40 ezer dollárral drágább, mint a modell hagyományos meghajtású változata.
A lapban példaként említett Mercury Milan hibrid átlagfogyasztása főúton csak fél literrel jobb 100 kilométeren, mint a modell nem hibrid változatának, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy városban sokkal nagyobb a különbség. Meg kell említeni, hogy a piacon jelen vannak olyan hagyományos meghajtású modellek, melyek kedvezőbb fogyasztási adatokkal rendelkeznek, mint a hibridek.
Különösen igaz ez a dízel meghajtású modellekre, melyekre a tengerentúlon az egyik legjobb példa a Jetta TDI, mely olcsóbb, mint a hibridek, ugyanakkor 7 liter alatti az átlagfogyasztása.
A hibridek az elektromotor mellett benzinmotort is használnak, vagyis hozzájárulnak a levegőszennyezéshez és az olajfogyasztáshoz, de a tisztán elektromos meghajtású autók legalább háromszor annyiba kerülnek, mint a hibridek.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A hibridek a küllemükkel sem varázsoltak el sok autóst. Az akkumulátorok nehezek és sok helyet foglalnak. Ezek a járművek olyan kiegészítő elemeket is tartalmaznak, amelyek miatt a hibridek tulajdonosai sokszor azt sem tudják, hogy mit látnak, amikor felemelik a motorháztetőt.
Az autógyártók a fejlesztések révén a következő 5 évben átlagosan 15-20%-kal kívánják csökkenteni a kínálatuk átlagos fogyasztását és károsanyag-kibocsátását. Ezek a hatékony eco-motorok, folyamatos konkurenciát jelentenek a hibrideknek.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Visszatér hatszoros olimpiai bajnok kajakosnőnk
- Ókovács Szilveszter a bérmegállapodásról: a gúzsba kötöttség ellenére maradt mozgásterünk
- Ne csodálkozzon, ha lépten-nyomon magyar zene üti meg a fülét
- Valami újat lépett Varga Mihály Brüsszel „némaságára”
- Lázár János rábólintott az új Duna-híd nevére
- Őrizetbe vették Gérard Depardieu-t