Egy közösségi oldalon jelölte ismerősnek a sértettet 2023. szeptemberében egy külföldön élő, jóképű, látszólag jó egzisztenciával rendelkező férfi. 36 millió forint bánta.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság összeállította a 2021-es zenei toplistákat a Spotify és a YouTube lejátszásai alapján. Az elemzés igyekszik bemutatni, hogy mely előadók és zeneszámok a legnépszerűbbek a sokak által használt zenei streamingszolgáltatón és a leggyakrabban látogatott videómegosztón. A vizsgálat középpontjában a magyar közönség toplistái állnak, melyeket összehasonlítottak a hazai rádiók lejátszási listáival.
A magyarok egy jelentős csoportja – főleg a fiatalabb generáció – alig hallgat már rádiót. A Spotify, a YouTube és számos további online tartalomszolgáltató platformján saját maguk látják el a műsorszerkesztők szerepét, hiszen hosszú éveken át finomított algoritmusok segítik őket a zeneszámok kiválasztásában. Míg a rádiós toplistákon inkább az figyelhető meg, hogy mit hallgattatnak az emberekkel, az online platformokon az, hogy mit hallgatnak szívesen a befogadók. Sok olyan előadó tevékenykedik – magyar és külföldi egyaránt –, aki az itthoni rádiókban nagyon gyakran szerepel, ám a netes listákon nem található, és ez fordítva is igaz.
A YouTube listáját G.w.M vezeti
A YouTube sajátossága, hogy nem feltétlenül a zenei élmény az elsődleges. Fontos, hogy milyen klipet készítenek az alkotók, hiszen egy jól eltalált videó akár tízmilliós nézettséget is produkálhat. Ezt láthatjuk a hazai rádiókban nem játszott magyar rapperek klipjeinél is. Az NMHH kutatása szerint a magyarok kedvenc előadója G.w.M volt, akinek videóit 2021-ben 93,5 milliószor nézték meg a netezők, a rádiók ugyanezen időszakban azonban csupán 79-szer szerkesztették műsorba, amivel a rádiós toplistán a 3.770. helyet sikerült elérnie. A toplista dobogójára rajta kívül Burai (75,7 millió megtekintés) és T. Danny (64,6 millió megtekintés) került fel, akiket L.L Junior és Majka követett. A zeneszámok közül a legnépszerűbb Nemazalány és Sofi-nak az Üres Szívek dala volt, amit 19 millióan láttak az év során, de Azahriah és Desh-nek a Mind1-e és Tóth Andi Néztek-e is 15 millió feletti megtekintést produkált. A rádiók top 100-ában egyetlen top5-ös szám szerepel, legtöbbször a Mind1-et játszották közülük, a 127 rádión összesen 1.937-szer.
A Spotify a piaci viszonyokhoz képest olcsón kínál jó minőségű terméket „korlátlan” mennyiségben. Az algoritmus előtérbe helyezi a nagy kiadók által közzétett zenéket, emiatt néhány népszerű magyar előadón kívül a hallgatók elől rejtve maradnak a kisebb hazai zenekarok és művészek. A magyarok által legtöbbet hallgatott húsz magyar előadó közül az első helyen Azahriah és DESH áll 12,2 millió streammel, őt a rádiókból is jól ismert Follow The Flow követi 6 millió lejátszással, majd Bruno X Space 5,5 millióval. Negyedik helyen a Bagossy Brothers Company, míg az ötödiken ALEE áll.
Nem ugyanaz a menő a rádiókban
A rádiókban toronymagasan vezető Rúzsa Magdolna a Spotify-os 200-as toplistára egyetlen számmal került fel, amelyet a Halott Pénzzel adott elő (Szeretni, akit nem lehet). Ezzel a szerzeménnyel éppen átlépte a milliós lejátszást. Ákos, Kowalsky Meg A Vega, Magna Cum Laude, Honeybeast, Margaret Island, Hooligans, Berkes Olivér, Caramel, Bon Bon, Kállay Saunders András, New Level Empire, Soulwave, Zséda vagy Zanzibár, mind olyan zenészek, akik a rádiós top20-ban végeztek, a Spotify-on és a YouTube-on azonban minimális sikereket értek el.
Hatalmas meteor szelte ketté az eget a magyar vár fölött: elképesztő képen a borzongató égi jelenség
Meteorok és a Nemzetközi Űrállomás is látszik friss képeken, amiket hajnalban lőttek Salgótarján közelében.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
- Gulyás Gergely: Magyar Péter és Gyurcsány Ferenc előbb-utóbb összefoghat egymással
- Orosz dezertőrt fogtak a lengyel határőrök
- Patriot Ukrajnának: Bukarest nyitott
- Carlo Ancelotti nagy utat járt be egy év alatt
- Szijjártó Péter: nagyra értékeljük Kína döntését
- Örökre rejtély marad a Farkasveremben talált csontvázak története