Június 7-től lesz látható a Disney+-on a „Becoming Karl Lagerfeld” című, eredeti francia sorozat, mely a divat legrejtélyesebb tervezőjéről, Karl Lagerfeldről szól majd.
Bár az utóbbi években kétségtelenül felkapott szakma lett a stylist, ugyanúgy, mint a stílus-, vagy színtanácsadó, sokan még mindig nincsenek tisztában azzal, kit is keressenek, ha öltözködési tanácsokra, segítségre van szükségük.
Először is fontos tisztázni, mik az alapvető különbségek a stylist, a stílustanácsadó, és a színtanácsadó munkája között. De nagyon fontos tudni azt is, mikor ajánlott szakember segítségét kérni; és mi alapján válasszunk magunknak megbízható szakembert.
Ki a stylist?
A stylist általában magazinok divatanyagin, televizós forgatásokon dolgozik. Egy kreatív team (sminkes, fodrász, stb.) segítségével, velük közösen álmodja, és valósítja meg, az adott fotózás/forgatás koncepcióját. Modellekkel, hírességekkel dolgozik, és nyilván a célok is különböznek a stílustanácsadó céljaitól. A televíziós stylist feladata, és felelőssége a műsorvezető képernyőképes megjelenése, illeszkedve az adott műsor jellegéhez, arculatához. A fashion stylist fotózásokon, reklámfilmeken dolgozik. Célja alapvetően a figyelemfelkeltés, emlékezetes, olykor meghökkentő outfit kialakítása. A szakember szoros együttműködésben van a stábbal, a szponzorokkal, illetve a műsorvezetővel is.
Miből áll a személyi stylist munkája?
Ő az, aki bizonyos ügyfél megbízásából, kifejezetten, és elsősorban az ő ruhaigényeit elégíti ki. Gondoskodik arról, hogy a különböző megjelenésekkor, alkalmakkor, az ügyfél kifogástalan, alkalomhoz illő öltözékben jelenjen meg. Vásárol az ügyféllel, adott esetben egyedül is, és az sem ritka, hogy házhoz szállítja a megfelelő outfitet. Természetesen kapcsolatot tart a tervezőkkel, sokszor a szetteket is együtt álmodják meg. Szolgáltatásait általában elfoglalt üzletemberek, és üzletasszonyok, médiaszemélyiségek, politikusok veszik igénybe. Miután ez egy bizalmi munkakör, a személyi stylist nem kizárólag projektalapon, hanem általában hosszú távon dolgozik együtt az ügyféllel.
Kinek segít a stílus-, és színtanácsadó?
Stílustanácsadóhoz elsősorban privát, hétköznapi emberek fordulnak segítségért, akik szeretnék megtalálni saját, önazonos stílusukat, és rátalálni az életvitelüknek megfelelő, kihasználható ruhadarabokra. A stílustanácsadás része az alkatelemzés, gardróbrendezés, és a stylisttal való közös vásárlás is. Célja a kornak, alkatnak, életvitelnek megfelelő stílus megtalálása, felépítése, amit a hordhatóság, kihasználhatóság jellemez. Általában projektalapon működik. A színtanácsadó a saját, számunkra legelőnyösebb színek megtalálásában segít, amik kiemelik szépségünket, amik által megjelenésünk üdébb, frissebb, kipihentebb lesz.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Hogyan válasszunk szakembert?
A szakmák népszerűsége értelemszerűen együtt jár a “felhígulással” is, ezért célszerű körültekintően választani. Lekövethető referenciák, és szakmai háttér nélkül nem érdemes senkiben sem megbízni. Ma, az internet világában, nem telik sok ídőbe “leinformálni “ valaki szakmai előéletét. Fontos is, hiszen egy rossz döntés esetén a bizalom fog meginogni az olyan szakemberek irányába is, akik évtizedek óta, sok éves szakmai tapasztalat birtokában űzik ezt a szakmát.
Mikor ajánlott szakember segítségét kérni?
- Amikor úgy érezzük, a ruháink nagy része már nem előnyös számunkra, nem komfortos viselésük.
- Amikor az önbizalom nincs rendben, és szeretnénk egy “új arcunkat, színünket” felfedezni.
- Amikor eldöntöttük, hogy innentől kezdve a felesleges ad-hoc jellegű pénzköltés helyett, tudatosan, csakis számunkra előnyös ruhadarabokat szeretnénk vásárolni.
- Amikor megérett a gondolat, hogy felépítsünk egy önazonos, testalkatnak, színtípusnak megfelelőelőnyös ruhatárat.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ékszerre utazott az emberi szarka
- Valami furcsa tárgyat kergetnek a japánok az űrben az emberiség jövője érdekében
- Gyurcsány Ferenc megfejtette Magyar Péter titkát
- Még egy nagy baj a Balatonnál
- A levegőből aratott a halál egy kínai nagyvárosban
- Az európai védelmi politikáról nyitna vitát Emanuel Macron