Balogh László és Kis Roland gyulai cukrászmesterek alkotása, a „DCJ Stílusgyakorlat” fantázianevű torta viselheti idén a Magyarország Tortája címet.
Kiélezett a verseny az édességek piacán: miközben a gyártókat egyre inkább sújtja a visszaeső kereslet és a termékadó, a vevők egyre inkább a gyengébb minőségű, és a saját márkás termékek felé fordulnak. Kérdés, mi lesz idén a karácsonyi csúcsszezonban, és persze az sem mindegy, mi várható a szaloncukorfronton.
A csokoládék, cukorkák piacán is kiélezett a verseny Magyarországon: 2009 óta jelentős mértékben csökken a piac, a kereslet, a Népegészségügyi Termékadó (NETA) pedig még egy lökést adott ennek a negatív folyamatnak - mondta el egy keddi sajtó-háttérbeszélgetésen Sánta Sándor, a Bonbonetti csoport vezérigazgatója. A fogyasztók ennek hatására egyre inkább a rosszabb minőségű, alacsonyabb beltartalmi értékekkel rendelkező édességeket vásárolják, sok - egyre több- saját márkás csoki fogy, a gyártók pedig elbocsátásra kényszerültek (a Bonbonetti 70 fős leépítést hajtott végre). A cégvezető negatívumként említette, hogy szinte lehetetlen az egyre erősebb diszkontok termékkínálatába bejutni, mivel a diszkontláncok leginkább saját márkás termékeket, jól meghatározott beszállítóktól forgalmaznak.
A vezérigazgató - aki egyben a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke is- elondta, hogy Magyarország lemaradt az egy főre jutó csokoládéfogyasztásban: 3 kilogramm/fő az éves átlagfogyasztás, ez több mint 1 kilogrammal elmarad az európai átlagtól, és 7 kilogrammal a kontinensrekorder Nagy-Britanniától.
Mi lesz a szaloncukrokkal?
A karácsonyi fogyasztási-vásárlási csúcsszezon természetesen az édességfogyasztásra is komoly hatással bír - az éves forgalom 40 százaléka az ünnepi szezonban zajlik. Az biztos, hogy drágul a szaloncukor, részben a termékadó hatása (tavaly még sok áruházlánc az adó bevezetése előtt vásárolt fel készleteket, így nyomottabb áron tudtak értékesíteni), részben az áfa emelkedése miatt.
Sánta Sándor a Pénzcentrum.hu kérdésére elmondta: a saját márkák már a szaloncukroknál is intenzíven jelen vannak, a piacon - ami a becslések szerint 4000-4500 tonnás - a nagyobb márkák közül csak a (piacvezető) Bonbonetti, a Milka és a Szamos Marcipán készíti termékeit valódi csokoládéval, a többi szereplő (akik nagyjából a szaloncukrok kétharmadát állítják elő) gyengébb minőségű termékkel van jelen. A helyzetet rontja, hogy karácsony előtt felbukkannak szinte ismeretlen édességgyártók is, akik gyenge minőségű - és emiatt olcsó- szaloncukrot nagy mennyiségben állítanak elő.
A csokimikulásoknál ugyanakkor az elmúlt években megváltozott a helyzet, a szakember becslése szerint 85 százalék fölött van a valódi csokoládéból készülő termékek aránya.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A stratégiai partnerség keretében tavasszal megkezdett termelési együttműködés eredményeként a Roshen már több gyártási területet érintő beruházásról döntött. A hazai gyártás fejlesztésére szánt egymilliárd forint értékű beruházástól a Bonbonetti versenyképességének növelését várja az új befektető.
A Bonbonetti hazai pozíciójának erősítésén túl az együttműködés révén lehetővé válik a már ma is közel ötven országban jelenlévő márka további terjeszkedése elsősorban az európai piacokon. A Bonbonetti Csoport két nagy zászlóshajója - a szinte hungarikumnak számító piacvezető alkoholos praliné, a Cherry Queen és az utolsó Magyarországon gyártott nagy csokoládémárka, a tibi - előtt is új lehetőségek nyílnak meg a kooperáció eredményeként. Ezen neves, már régóta nagy népszerűségnek örvendő márkák továbbra is a Bonbonetti budapesti gyárában fognak készülni. Ezeken túl a jelenleg leginkább csokoládés termékeiről ismert Bonbonetti a jövőben új édesség kategóriákban is piacra lép.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








