Európai denevérekben előforduló vírusok kutatására indított nemzetközi programban vesznek részt a Pécsi Tudományegyetem (PTE) szakembere.
A románok és a bolgárok több mint kétszer annyi antibiotikumot szednek be, mint a magyarok, miközben a régióban mi vagyunk a legkevésbé fogékonyak az egészségügyi reklámokra.
A pandémia előtti időszakhoz képest jelentősen megnőtt a vény nélkül kapható gyógyszerek iránti igény a régióban – írja az azenpenzem.hu a dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségnek a kelet-közép-európai egészségügyi helyzetről készített tanulmányára hivatkozva. A vizsgált 9 országban (Bulgária, Csehország, Horvátország, Lengyelország, Magyarország, Románia, Szerbia, Szlovákia és Szlovénia) 2019 óta 10 százalékkal nőtt azok száma, akik a gyógyszerek szedésében látják egészségük zálogát.
Ugyanakkor a költségérzékenység is emelkedett: a minél olcsóbb, márkázatlan gyógyszereket keresők száma 8 százalékkal nőtt. A kizárólag orvos által felírt készítményeket használók száma nem változott, míg a csupán vény nélkül kapható gyógyszereket vásárlók létszáma 7,5 százalékkal bővült. Tizenhárom százalékkal csökkent azonban a kizárólag természetes alapú készítményekben bízók száma, ahogyan a megelőző célú gyógyszerezést választók mennyisége is visszaesett 8 százalékkal.
A hazai adatok nagyjából követik a régiós átlagot, ám akadnak komoly eltérések is: a régióban átlagosan az emberek 40 százaléka fogékony az egészségügyi reklámokra, míg a magyarok esetében ez az arány csak 32 százalék. Szintén jelentős eltérés, hogy a magyarok fele annyi antibiotikumot sem szed be, mint amennyit Romániában és Bulgáriában.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.