Érezted valaha is, hogy egy film szigorú formulák szerint épül fel? A megérzésed nem feltétlenül véletlen...
A New York-i Cornell Egyetem kutatói szerint sok filmsiker egyszerűen csak egy jól bevált matematikai formulát követ, mely biztosítja, hogy lekösse a nézők figyelmét. Úgy tűnik tehát, hogy a kasszasiker titka nem a lebilincselő színészi játék vagy a könnyfakasztó vég, sokkal inkább az, hogy a vágások megfelelő hosszúságúak legyenek.
A kutatók 150 darab, 1935 és 2005 között készült sikerfilmet néztek végig . Voltak köztük drámák, vígjátékok és akciófilmek is. Az eredmények szerint a sikerfilmek közül nagyon sokban voltak ugyanolyan hosszúságú vágások, melyek meghatározott időnként követték egymást.
Felfigyeltek arra is, hogy az 1990 után gyártott filmekben egyre gyakrabban fordul elő a sikert biztosító séma. Ennek oka az lehet, hogy a filmkészítők egyszerűen lemásolták a korábbi sikerfilmek stílusát, hogy aztán maguk is sikert sikerre halmozzanak.
Két filmre illett teljes mértékben a nyertes séma - mindkettő a Star Wars-sorozatból származik: az 1980-as Birodalom Visszavág és a 2005-ös Sithek bosszúja egyaránt hibátlanul alkalmazta a vágásokat. Magas pontszámokat kapott a Pretty Woman, a James Dean féle Haragban a világgal és a Viharzóna is.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








