Az elmúlt években túlcentralizálttá és bürokratikussá vált az oktatási rendszer -vélik angol szakértők. Az iskolák több pénzt és energiát fordítanak a folyamatosan változó rendszer szabályainak betartására, mint a gyereknevelésre. Ezért sokan gondolják úgy, hogy a Tesco- hoz hasonló menedzsment módszerekkel kellene működniük a tanintézményeknek is.
John Dunford, az Iskolai Vezetők Szövetségének főtitkára a napokban egy konferencián elmondta: egy átlagos brit oktatási intézménynek az elmúlt évben több mint 80 új rendelkezéssel kellett szembesülnie, mindegyik betartására jogszabály kötelezte őket. A főtitkár ironikusnak nevezte, hogy a kormány hangzatos jelszavai szerint az iskoláknak sokszínűséget kell tükrözniük, miközben szinte teljesen ellehetetlenítik őket a bürokratikus szabályozások.
Ezért azt javasolja az oktatással foglalkozó politikusoknak, próbáljanak meg úgy tekinteni az oktatási rendszerre, mint a Tesco menedzsment modelljére: az igazgatók legyenek az üzletvezetők, a tanárok az árufeltöltők, az iskolák gazdasági vezetői pedig legyenek a pénztárosok.
A főtitkár szerint a menedzsment tanácsadók modelljei beváltak a gazdasági életben, a legnagyobb cégeknél - miért ne működhetnének a brit iskolák szintjén is. Úgy véli, ha a nagy üzletláncok legalacsonyabban képzett dolgozói is hatékonyan be tudnak illeszkedni a vállalati struktúrába, a diplomás tanárok és iskolai dolgozók is képesek lehetnének erre. A cél pedig egyfajta versenyhelyzet kialakítása az iskolákban, a dolgozók és a tanulók között egyaránt. Az üzleti modellek átvétele szerinte jelentősen csökkentené a bürokratikus költségeket és a jogszabályok betartására fordított energiát.
Dunford szavai egybecsengenek azzal a kormányzati elképzeléssel, amely szerint a munka nélkül maradt bankárok és üzleti szakemberek állást találhatnának az oktatásban. Az elképzeléstől azt várják, hogy a korábban a versenyszférában dolgozó szakemberek újfajta látásmódot visznek majd az iskolákba, amivel jobban fel tudják készíteni a tanulókat későbbi munkájukra, és a hétköznapi kihívásokra is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








