Szombattól élt volna a 80 forintos átutalási díj, de mégsem vezetik ezt be, megmarad viszont a pénzküldés minimális, 1 százalékot sem elérő díja.
Tízezreket spórolhatunk ezzel a legális trükkel: így cselezheted ki a magas lakásbiztosítást
Már nagyon kevés idő van hátra 2024. március elsejéig, amikor több mint 3 millió biztosítási szerződést, vagyis a teljes lakásbiztosítási piacot érintő biztosító váltási kampány kezdődik. 13 biztosító, több mint 300 alkuszcég és több ezer üzletkötő - aktív kormányzati támogatás mellett - készül az első Mo-i lakáskampányra. Márciusban, akár 50 százalékkal is csökkenhetnek egyes lakásbiztosítások díjai.
Több biztosító és a Biztosítási Elemző Központ (BEK) által végzett előzetes kutatások alapján, akár félmillió lakásbiztosítást is újraköthetnek majd az ügyfelek a 2024. március 1-től, március 31-ig tartó kampányidőszakban, a lakásbiztosítási díjaik jelentős csökkenése mellett. A kampány az értékesítési csatornák jelentős átrendeződését is elhozhatja.
Az 1000 fős mintán végzett reprezentatív kutatások alapján az ügyfelek közel 20 százaléka már hallott a kampányról, és közel harmada már most váltásra készül. A legnagyobb váltási hajlandóságot a fiatalok (25-34 éves korosztály) körében mérték, de a nyugdíjasok között is tízből-négyen érdeklődnének egy kedvezőbb ajánlat iránt. A váltani szándékozók közel 40 százaléka, a magas biztosítási díjat jelölte meg váltási szándékának indokaként, több mint 30 százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy „a biztosító túl magas díjemelésről küldött tájékoztatót”
Folyamatosan emelkedő díjak és infláció
A Gazdaságfejlesztési Minisztérium által életre hívott márciusi lakáskampány iránti, különösen élénk figyelem az elszabadult inflációnak és az előző évek folyamatos és egymásra rakódott díjemeléseinek köszönhető. Az ügyfelek nagyobbik része az elmúlt években egyáltalán nem törődött a lakásbiztosítások díjának emelkedésével. Az évek óta egy helyen „parkoló” lakásbiztosítások díjai mára emiatt oly mértékben megemelkedtek, hogyha újra kötnénk ezeket a szerződéseket, akkor már ma is tízezreket spórolhatnánk.
Bár a kampányra szóló akciós díjakat, majd csak márciusban fogják kiadni a biztosítók, már a jelenlegi díjak között is hatalmas különbségek vannak. A Biztosítási Elemző Központ (BEK) által végzett példakalkulációk alapján a legtöbbet a családi házzal rendelkezők spórolhatnak. A családi házak esetén, a nem ritkán 80-100 ezer forintot is elérő éves biztosítási díjak, akár a felükre csökkenthetők, ami azt jelenti, hogy az elérhető átlagos megtakarítás esetükben, akár évi 40-50 ezer forint is lehet! A lakások esetében - ahol az átlagdíjak valamivel alacsonyabbak - is elérhető ugyanakkor, a 10-20 ezer forintos éves megtakarítás.
A biztosítók versenyét az MNB, a közvetítői jutalékok csökkentésének előírásával is támogatja és elvárja, hogy a biztosítók által így elért költségmegtakarítást a társaságok juttassák vissza az ügyfeleknek, kedvezőbb díjak formájában. Ez további díjcsökkentést (megtakarítási lehetőséget) vetít előre, ami összességében akár arra is forrást teremthet az ügyfelek részére, hogy szolgáltatásaikban és feltételeikben jobb termékekre, például a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításokra (MFO-ra) váltsanak.
Fontos tudni, hogy míg a márciusi váltási lehetőség - minden, még a hitellel terhelt lakások biztosításaira is kitejed majd, a biztosítások évfordulójától függetlenül! – addig, március hónapon kívül, továbbra is csak évente egyszer - az adott biztosítás évfordulójának alkalmával - lehet majd lakásbiztosítót váltani.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Alkuszoktól kaphatjuk a legnagyobb támogatást márciusban
A lakásbiztosítások megkötése esetében az ügyfelek - ellentétben például a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokkal - eddig a személyes értékesítést, a biztosítók irodáit és tanácsadói csatornákat részesítették előnyben. Az internetes összehasonlító felületeket eközben, kevésbé vették igénybe, ami - a BEK elemzése szerint - jól mutatja, hogy az összességében, mintegy 165 milliárd forintos piacot kitevő lakásbiztosításokat, jórészt személyes értékesítés keretében adták el korábban, a lakosság részére.
Az ügyfelek által igénybe vett szerződéskötési csatornák megoszlása azonban, márciusban könnyen megfordulhat, amikor tömegek szeretnének majd egyszerre ajánlatot kapni lakásbiztosításukra és egyúttal intézni biztosítóváltásukat. Ebben ugyanis jelentős szerep hárul majd az online és a hagyományos módon közvetítőkre (alkuszokra, függő és független ügynökökre), akik az elérhető ajánlatok bemutatását, az új biztosítások megkötését és a régi szerződések felmondását is elősegítik majd ebben a 31 napban.
A kampányban 13 biztosító, közel 30 különböző lakásbiztosítási ajánlatával találkozhatnak majd az érdeklődők és emiatt a közvetítőknek, termékek sokaságával kell majd egyszerre, rövid határidőn belül dolgozniuk. Míg az internetes portálok esetében a fő feladat az lesz, hogy a látogatókat egyszerűen, mégis megfelelő mértékben tájékoztassák az ajánlatokról, addig a személyes tanácsadók esetében az jelent majd nehézséget, hogy a már meglévő ügyfeleiket időben elérjék és számukra az online összehasonlító portálok kínálta ajánlatokkal versengő ajánlatot és szolgáltatásokat kínáljanak annak érdekében, hogy biztosítsák piaci pozíciójukat.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Másként látja Alekszej Navalnij halálát az amerikai hírszerzés
- Gázolt a vonat Kecskemétnél, késésekre kell számítani a szegedi vonalon
- Sulyok Tamás: kiváló borászok nélkül nem születnének minőségi borok
- Változatlan hitelminősítés, új kínai autógyár - a nap hírei
- Új videón a Hamász magyar túsza
- Itt a hét öt száma