Nem igazán vannak meggyőződve a Pénzcentrum által megkérdezett makroelemzők a hírek szerint hamarosan Magyarországon építkező kínai autógyár szükségességéről.
Élesedik a vita az M0-s fizetőssé tételéről: komoly dugókra számít a főváros, megfulladhat az agglomeráció
Az Építési és Közlekedési Minisztérium nemrég jelentette be, hogy a teljes M0-ás autópályát fizetőssé tennék, azonban Karácsony Gergely szerint ezzel csak a budapesti lakosoknak okoznának hatalmas károkat. Vitézy Dávod volt közlekedési államtitkár szerint a budapesti külvárosi és agglomerációból közlekedő autósok jelentős része eddig is megváltotta a megyematricát.
Nemrég derült ki, hogy évi 150 milliárd forintnyi pluszbevétel reményében átírná az Építési és Közlekedési Minisztérium az útdíjak szabályozását. A javaslat egyik legmegosztóbb pontja, hogy az M1-es és az M5-ös, illetve az M4-es és az M3-as autópályák összekötő szakaszai bevonásával a teljes M0-ás autópályát fizetőssé tennék.
Karácsony Gergely főpolgármester szerint viszont ezzel a lépéssel a budapesti lakosoknak okoznak csak károkat. Sőt, elmondása szerint az M0-ást nemhogy nem kéne fizetőssé tenni, hanem egyenesen ingyenessé kéne tenni. A 24.hu ennek kapcsán megkereste a fővárosi önkormányzatot, hogy konkrétan mik azok az érvek, amik alátámasztják, hogy az M0-ás fizetőssé tétele többletdugókat eredményezne a fővárosban.
Itt kifejtették, hogy a lépés és a benne bevezetni kívánt „hídvám” dugókat, környezetszennyezést okozna a fővárosban, miközben igazságtalan sarcot jelentene a budapestieknek. Ennek oka, hogy az M0-ás elkerülőút teljes szakasza, beleértve a beleértve a Dunán átívelő Megyeri és Deák Ferenc hidat, valamint a Ráckevei (Soroksári) Duna felett átívelő hidat is, fizetőssé válna.
A bevezető utakon és az M3-as autópályán várható a legnagyobb forgalomnövekedés, ezzel tovább növelve az amúgy is forgalmas útszakaszok terheltségét
– magyarázták. A fővárosi önkormányzat számításai szerint az M0-ás díjkötelessé váló szakaszai közül
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- a déli-délnyugati szektorról 4400 jármű/nap csökkenés,
- a keleti szektorban 400–1500 jármű/nap csökkenés,
- az M31-es autópályán pedig 300–500 jármű/nap csökkenés várható.
Azaz a főváros arra számít, hogy napi hatezer jármű kerülheti el az M0-st Budapesten keresztül. A belső hidak közül az egyébként is legnagyobb forgalmat szállító Árpád hídon és a Rákóczi hídon növekedne leginkább a forgalom.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium szerint akik rövidebb szakaszokon közlekednek rendszeresen és nem rendelkeznek matricával, vásárolhatnak éves megyei pályamatricát. Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár pedig arról beszélt, az M0-s jelentős része eddig is fizetős volt, a megyei matrica egy hónapra vetítve 500 forint alatti összegbe kerül, és a budapesti külvárosi és agglomerációból közlekedő autósok jelentős része eddig is megváltotta. Véleménye szerint az M0-s fizetőssé tétele érdemben Budapest forgalmára, különösen a Hungária körúton belüli sűrű városszövet forgalmára nem lesz hatással. Vitézy szerint Budapest szempontjából jogos felvetés lehetne, hogy a körgyűrű fizetőssé tételéből befolyó bevételek segítsenek az agglomeráció megoldatlan és régóta hiányzó kötött pályás fejlesztéseinek finanszírozásában - inkább ezzel kéne érvelni.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Rendkívüli belpolitikai vihar lett egy atomerőműves cikkből Németországban
- Lejár az EP-listák bejelentésének határideje
- Moszkva a svájci konferencia bojkottjára kérte partnereit
- A hátráltató tényezők ellenére is bizakodó az OECD
- Megkezdődik a május-júniusi érettségi vizsgaidőszak
- Érdemes lesz az égboltot kémlelni, ilyet nem lát egyhamar