Hétfőn 10 forinttal csökkentette a benzin és a gázolaj árát a kútjain a Mol, minden bizonnyal az árrés kárára.
Átfogó kutatás készült a parkolás jelenéről, jövőjéről valamint az elmúlt időszakban bekövetkezett változásokról. A kifejezetten autósokra fókuszáló adatgyűjtésből kiderült: a díjmentesség megszűnését követően is szimpatikusabb opció marad az utcai parkolás, bár nőtt az igény az autósokban a parkolóházak iránt is. A magyar fejlesztésű alkalmazás által megkérdezettek döntöttek a fizetés jövőjéről is: fontosabb lett az érintésmentes parkolási ügyintézés, mint eddig valaha.
Jelentősen megoszlanak a vélemények arról, hogy az ingyenes parkolás mennyire volt hasznos spórolás szempontjából, vagy mennyire volt destruktív a dugók vagy épp a helykeresés során. A Parkl ennek kiderítésére - egy kifejezetten autósokat célzó - kutatást készített, melynek válaszai többek között arra is rávilágítottak, hogy milyen szolgáltatásoknak van létjogosultsága a vírushelyzet után.
Stresszesebb volt a parkolás, mint valaha
A Parkl legfrissebb adatai szerint a megkérdezettek több, mint 77%-a például nem használta többet az autóját a vizsgált időszakban, azonban ha mégis útnak indult, azt nem azért tette, mert ingyenes volt a parkolás. A megkérdezettek többségének, vagyis mintegy 55%-nak nem volt befolyásoló tényező a könnyítés, a válaszadók negyede főképp egészségvédelmi szempontokat figyelembe véve döntött az autóhasználat mellett.
Bár voltak, akik az ingyenes parkolás miatt ültek többször autóba, azonban most ők voltak kisebbségben. Ebből következően a spórolásuk sem volt jelentős, tekintve, hogy 42%-nak átlagosan kétezer forint vagy az alatti összeg maradt meg a pénztárcájukban. Meglepő válaszok születtek azonban a dugókérdésben: az eredmények szerint 47% nem ért egyet azzal, hogy nagyobbak voltak a dugók, mint korábban, de 35%-nak látványos volt a forgalomváltozás.
Habár békeidőben is tudjuk, hogy a belvárosban az autósoknak a legtöbb időt a parkolóhely keresés veszi el, ez a veszélyhelyzet idején sem volt másképp. A válaszadók több mint fele egyetért azzal, hogy többet vesződtek a keresgéléssel - ez átlagosan 5-10 perccel többet jelentett -, és 52.3%-uk nyilatkozott úgy, hogy stresszesebb is volt, mint a járványidőszak előtt. Ezt tudva a Parkl erre a helyzetre is tud reagálni: ha a felhasználók ezt követően sem találnak az utcán helyet, az app meg-mutatja a szabad lehetőségeket a parkolóházakban is.
Mit hoz a jövő?
A kérdőív nem csupán az elmúlt időszakot vizsgálta: a Parkl csapata ugyanis különös figyelmet fordított arra is, hogy mi várható a veszélyhelyzet feloldása után. Így például megtudtuk, hogy a válaszadók kétharmada ugyan a parkolási szokásain nem szeretne változtatni, de annak kifizetését jegy nélkül, kontaktmentesen kívánja intézni a jövőben. A fizetésmódok között egyébiránt még mindig az SMS ügyintézés vezet, de az applikáció is az egyik legnépszerűbb módja a díjak rendezésének a megkérdezettek között.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ezek után nem is meglepő, hogy a kitöltők harmadának nagyon fontossá vált az érintésmentesség a szolgáltatások terén, sőt 80%-uk inkább előnyben fogja részesíteni a kontaktmentes parkolási ügyintézést a készpénzes ügyintézéssel szemben a jövőben is. Ez nem véletlen: a vírushelyzet még inkább rávilágított arra, hogy nem csak, hogy egyszerűbb, de higiénikusabb is, ha nem kell az automatához vagy készpénzhez hozzáérni. Ezt erősíti az az adat is, hogy a tapasztalt autósok 40%-a, amennyiben zárt térben parkolna, ezt olyan helyen tenné meg, ahol szintén érintésmentesen tudna bemenni és fizetni.
A kutatás eredményeiből is látszik: az érintésmentesség a járvány után nemcsak elvárt, hanem alapvető szolgáltatás lett az emberek életében. A Parkl már közel 3 éve, az app indulása óta úttörő volt a zárt téri parkolás megreformálásában. Mivel csak és kizárólag a telefonunkat kell használnunk parkolásaink intézése során, ez lehetővé teszi a sorompó gombnyomás nélküli nyitását. Az érintés- és készpénzmentes funkciót pedig már közel másfél éve a közterületi parkolás ügyintézéskor is élvezhetik az alkalmazás felhasználói.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Súlyos gondok vannak a Baltikum légiközlekedésével
- Női Vuelta - Vas Blanka az élre tört
- Német elnök: a 2004-es uniós bővítés "európai örömpillanat" volt
- Szorosabbra fűzi viszonyát Ukrajna és az Emírségek
- Kanyargós utakat jár be a pénz Kína és Oroszország között
- Csökken az ember ébersége a kanyaróval szemben - íme a számok