A felnőttjegy ára 500 forinttal emelkedik, de az eddigieknél több kedvezményes árú belépőt lehet igénybe venni.
A jövő környezetbarát közlekedése úgy látszik még várat magára. Nem lehet ugyanis reális, hogy 10 éven belül mindenki elektromos autóval furikázik majd. Ráadásul a föld különböző pontjain óriási különbségek mutatkoznak az e-autókra való átállás időintervallumát illetően - írja hétfői számában a Magyar Nemzet.
Azok a jóslatok, hogy tíz éven belül mindenki elektromos autóval fog járni, nem reálisak, ennek az infrastruktúra hiánya és az emberi hozzáállás is oka - mondta Bokor József akadémikus, a győri Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának igazgatója.
A szakértő úgy véli, hosszabb átmenetre kell készülni. Erre utalnak egyébként az autóipari beszállító Schaeffler Magyarország Ipari Kft. előrejelzései is, amelyek nagy különbségeket mutatnak a föld egyes részei közt. A dinamikusan növekvő dél-amerikai vagy indiai piacon jóval tovább maradhat majd alkalmazásban a belső égésű motor, mint Európában vagy akár Kínában.
Az sem egyértelmű, hogy egyetlen nagy ugrás lesz, és egyből az elektromos hajtásra tér át az ipar, vagy egy átmeneti lépésként előbb a hibrid technológia terjed el, és csak aztán veszi át a helyét a teljesen elektromos hajtás. Bokor József hangsúlyozta: Magyarország elsősorban a kutatás-fejlesztés terén tud eredményes lenni, nem annyira a gépészetben.
Szalay Zsolt egyetemi docens, a BME Gépjármű-technológia Tanészékének vezetője szerint már több nagy világcéggel folynak tárgyalások akár 500-1000 embernek munkát adó fejlesztési részlegek Magyarországra telepítéséről. Erre készülve indult el többek között a BME-n az autonóm járműmérnök, angol nyelvű mesterszak, az ELTE-n pedig ennek a programozó párja.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Másként látja Alekszej Navalnij halálát az amerikai hírszerzés
- Gázolt a vonat Kecskemétnél, késésekre kell számítani a szegedi vonalon
- Sulyok Tamás: kiváló borászok nélkül nem születnének minőségi borok
- Változatlan hitelminősítés, új kínai autógyár - a nap hírei
- Új videón a Hamász magyar túsza
- Itt a hét öt száma