A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 10,1 milliárd eurónál.
Ugyan még nincs roham az autógumisoknál, hamarosan azonban már nem várhatnak tovább a téli gumik felszerel(tet)ésével a hazai autósok. Egyáltalán nem mindegy azonban, milyen abroncsot választunk.
Sajtótájékoztatóval egybekötött tesztvezetést tartott múlt pénteken, a Hungaroring aszfaltcsíkján a Bridgestone. Őszinték leszünk, nem volt könnyű dolgunk, és nem azért mert kifogott rajtunk a rázópad, a körpálya, vagy éppen a rénszarvas teszt (vészfékezés és kikerülés).
Zavarunkat inkább az okozta, hogy a gumiabroncsok világában is legalább olyan parázs vita dúl, mint a gasztronómiában arról, hogyan készül az "igazi magyar halászlé". Mondjuk ezen nincs mit csodálkozni, ugyanis abroncsból is legalább annyi típus van a hazai piacon, mint nemzeti halételünkből a csárdákban.
Ember legyen tehát a talpán - avagy autós a négy kerekén, aki magabiztosan tud választani, ha új szett abroncsra van szüksége. Éppen ezért, mi az eseményre való készülődést azzal kezdtük, hogy elővettük a Német Autóklub, azaz az ADAC tavalyi téli gumi tesztjét.
Mint az a fenti galériában is látható (a részletes elemzést ITT találod), a németek tavaly, 3 év után újra a kisautókra való 165/70 R14-es, illetve a középkategóriás 205/55 R16-os abroncsokat vették górcső alá. Ahogy általában az más nemzetközi tesztekből, úgy ebből is kiderült, hogy
A magyarok árérzékenysége kapcsán amúgy érdekes adat - erre már a Bridgestone szakemberei hívták fel a figyelmünket a sajtóeseményen -, hogy míg a prémium és középkategóriás abroncsokat mindössze a magyarok 30-30 százaléka favorizálja, addig a legtöbben (40%) a gazdaságos (budget) gumikat választják. Ezzel szemben Európában 56-25-18 százalékos ez az arány a drágább termékek javára, tehát ott hajlandóak mélyebben a zsebükbe nyúlni az autósok.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Barcsik Ákos, a Bridgestone Magyarország főmérnöke a sajtóeseményen, saját felmérésükre hivatkozva viszont azt hangsúlyozta: száraz úton, 7 Celsius fok felett még nincs is probléma az olcsó abroncsokkal, de téli körülmények között már 15 százalékkal hosszabb a "budget" típusok átlagos fékútja. Sőt, tapasztalataik szerint a prémium abroncsokat akár 30-40 százalékkal is tovább lehet biztonságosan használni, mint a legolcsóbb változatokat.
Téli gumi vásárlásakor mindemellett azt is érdemes figyelembe venni, hogy minél mélyebb a bordázat, elvileg annál jobb tapadást biztosít az abroncs. Legalábbis a Bridgestone tesztvezetői havas úton arra jutottak, hogy 50 km/órás sebességről egy 4 mm mély bordázatú abronccsal 60 méter alatt, míg egy 9 mm-es bordázatú gumival 30 méter alatt lehet megállni vészfékezéskor. Na persze azt is érdemes hozzátenni, hogy minél mélyebb a bordázat, ugye annál jobban kopik a gumi száraz úton, főként, ha melegebb az időjárás. Így egy mélyebben bordázott abroncsot egy fagymentes, meleg tél után előbb szorul majd cserére.
Egy azonban biztos, sokáig már nem lehet halogatni a cserét. Annak például, aki kora reggel és késő este vezet a leggyakrabban, már most érdemes betérnie egy gumishoz, hiszen ezekben a napszakokban jóval alacsonyabb a hőmérséklet. És bár sokan esküsznek a négyévszakos abroncsra is. Ez viszont elsősorban a második vagy harmadik autókra lehet jó megoldás, amelyeknél megoldható, hogy havas időben ne használjuk, ilyen körülmények között a tapadás közel a nyári abroncsokéval megegyező.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Jól nézze meg, hogy kire szavaz, simán lehet külföldi polgármestere
- Varga Mihály videón beszélt a nyugdíjak emeléséről
- Különleges kéktúrás kiállítása nyílt Burger Barnának
- Joe Bidennek újabb baja van Donald Trumppal, a korát is említette
- A baloldal új receptmessiásairól beszélt Kocsis Máté
- Veszélyes német fegyvert követel Ukrajnának a lengyel külügyminiszter