Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
Már csak hónapok kérdése és egy újabb magyar banknál is használhatjuk majd a mobilfizetési lehetőséget, a közeljövőben pedig még több pénzintézet csatlakozhat - értesült a Pénzcentrum.
A közép-kelet európai régióban élők 60 százaléka már használ fizetési alkalmazásokat, valamint a megkérdezettek túlnyomó többsége (80 százaléka) szívesen fizetne bankkártya helyett okostelefonjával vagy tabletjével - derül ki a Mastercard Impact of Innovation frissen publikált tanulmányából.
Hazánkban már elindult a MasterPass, az úgynevezett digitális pénztárca, aminek segítségével a webáruházakban fizethetünk egy mobilalkalmazáson keresztül. A rendszer pedig rendkívül megbízható, ugyanis ha így fizetünk, akkor egy biztonságos rendszerben csak egyszer kell regisztrálunk a kártyaadatainkat, és amikor később vásárolni szeretnénk egy webshopban, akkor ott már csak egy PIN-kóddal kell megerősítenünk a fizetési szándékunkat.
De nincs már messze az az idő sem, amikor a legtöbben a telefonjukkal fognak fizetni a boltokban egyetlen érintéssel. Hazánkban egyelőre csak a Gránit Bank kínál olyan megoldást, amelyen keresztül már most is fizethetünk a boltokban az okostelefonunkkal, és még NFC alapú SIM kártya sem kell hozzá, de ehhez hamarosan újabb és újabb pénzintézetek csatlakozhatnak.
- válaszolta sejtelmesen a Pénzcentrum megkeresésére, Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Népszerűek a digitális megoldások
- mondta Brian Morris, a Mastercard fizetési innovációkért felelős közép- és kelet európai vezetője, a cég legújabb kutatásának bemutatásakor.
A felmérésből kiderült, hogy hasonlóan más régiókhoz, a közép- és kelet európában élő fogyasztók kezében is szinte állandóan ott van az okostelefon. Az itt élők egy hétköznap átlagosan 4,1 órát eltöltenek ezeknek az eszközöknek a használatával. A magyar átlag egyébként 3,5 óra a legtöbbet azonban az Izraeliek használják az okostelefonjukat, náluk ez a szám már 7 órára rúg.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az olyan jól ismert funkciókat, mint az emailezés, internetes keresés a válaszadók közel 90 százaléka használja Közép-Kelet Európában. Ezek után a közösségi média, online üzenetküldés és online vásárlás következik a legnépszerűbb digitális szolgáltatások között.
A régiónkban a fogyasztók 80 százaléka elégedett az innováció mennyiségével a közösségi média, az utazás, a vásárlás és a fizetési szolgáltatások területén, de az egészségügy, a közoktatás és a közösségi közlekedés kapcsán a régió minden országában szeretnének több ilyet látni.
A kutatás arra is rávilágított, hogy a fizetési alkalmazásokon belül a számlafizetésre fókuszáló megoldások (hazánkban például az iCsekk)a legnépszerűbbek. Azokban az országokban, ahol ilyen szolgáltatások elérhetőek, a megkérdezettek 65 százaléka használ is ilyet.
Ezek után nem is meglepő, hogy a magyarok nagyobb arányban (70 száazlék) is bíznak a biometrikus hitelesítésben, mint a régiós átlag (61 százalék).
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








