A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
Már csak hónapok kérdése és egy újabb magyar banknál is használhatjuk majd a mobilfizetési lehetőséget, a közeljövőben pedig még több pénzintézet csatlakozhat - értesült a Pénzcentrum.
A közép-kelet európai régióban élők 60 százaléka már használ fizetési alkalmazásokat, valamint a megkérdezettek túlnyomó többsége (80 százaléka) szívesen fizetne bankkártya helyett okostelefonjával vagy tabletjével - derül ki a Mastercard Impact of Innovation frissen publikált tanulmányából.
Hazánkban már elindult a MasterPass, az úgynevezett digitális pénztárca, aminek segítségével a webáruházakban fizethetünk egy mobilalkalmazáson keresztül. A rendszer pedig rendkívül megbízható, ugyanis ha így fizetünk, akkor egy biztonságos rendszerben csak egyszer kell regisztrálunk a kártyaadatainkat, és amikor később vásárolni szeretnénk egy webshopban, akkor ott már csak egy PIN-kóddal kell megerősítenünk a fizetési szándékunkat.
De nincs már messze az az idő sem, amikor a legtöbben a telefonjukkal fognak fizetni a boltokban egyetlen érintéssel. Hazánkban egyelőre csak a Gránit Bank kínál olyan megoldást, amelyen keresztül már most is fizethetünk a boltokban az okostelefonunkkal, és még NFC alapú SIM kártya sem kell hozzá, de ehhez hamarosan újabb és újabb pénzintézetek csatlakozhatnak.
- válaszolta sejtelmesen a Pénzcentrum megkeresésére, Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Népszerűek a digitális megoldások
- mondta Brian Morris, a Mastercard fizetési innovációkért felelős közép- és kelet európai vezetője, a cég legújabb kutatásának bemutatásakor.
A felmérésből kiderült, hogy hasonlóan más régiókhoz, a közép- és kelet európában élő fogyasztók kezében is szinte állandóan ott van az okostelefon. Az itt élők egy hétköznap átlagosan 4,1 órát eltöltenek ezeknek az eszközöknek a használatával. A magyar átlag egyébként 3,5 óra a legtöbbet azonban az Izraeliek használják az okostelefonjukat, náluk ez a szám már 7 órára rúg.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az olyan jól ismert funkciókat, mint az emailezés, internetes keresés a válaszadók közel 90 százaléka használja Közép-Kelet Európában. Ezek után a közösségi média, online üzenetküldés és online vásárlás következik a legnépszerűbb digitális szolgáltatások között.
A régiónkban a fogyasztók 80 százaléka elégedett az innováció mennyiségével a közösségi média, az utazás, a vásárlás és a fizetési szolgáltatások területén, de az egészségügy, a közoktatás és a közösségi közlekedés kapcsán a régió minden országában szeretnének több ilyet látni.
A kutatás arra is rávilágított, hogy a fizetési alkalmazásokon belül a számlafizetésre fókuszáló megoldások (hazánkban például az iCsekk)a legnépszerűbbek. Azokban az országokban, ahol ilyen szolgáltatások elérhetőek, a megkérdezettek 65 százaléka használ is ilyet.
Ezek után nem is meglepő, hogy a magyarok nagyobb arányban (70 száazlék) is bíznak a biometrikus hitelesítésben, mint a régiós átlag (61 százalék).
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml
- Bejött a Netflix stratégiája, brutális nyereséget könyvelhettek el
- Nem kizárt egy új üzemanyagárstop – a nap hírei
- Németországi kémügy: bekérették az orosz nagykövetet, de nem késett a válasz
- A dél-koreai kormány kénytelen volt engedni a tiltakozó orvosoknak