A karácsonyi vásárok évről évre turisták tízezreit vonzzák Budapestre, miközben a hazai látogatók egyre gyakrabban panaszkodnak a tömegre és az elszálló árakra.
Egy friss kutatás szerint a magyar fővárosban világviszonylatban egyáltalán nem is drága az élet. A 133 vizsgált város közül ugyanis Budapest a 101. helyen végzett. A régiónkat figyelembe véve Bécsben, Prágában és Belgrádban is drágább az élet, ám a román főváros, Bukarest jóval olcsóbb.
Elkészült a The Economist legújabb elemzése, mely globálisan vizsgálja, hogy a világ nagyvárosaiban mekkora a megélhetés költsége. A kutatás több mint 150 árucikk árát hasonlítja össze, összesen 133 városban. Az eredményeknek New York szolgáltatja a viszonyítási alapot (100). Ez azt jelenti, hogy az amerikai nagyváros szolgál a kutatás bázispontjának, amit a kutatók 100-as ponttal jelöltek, tehát a többi város ehhez képest mérték, és látták el pontokkal.
A legújabb 2018-as adatok szerint a világ legdrágább városa Szingapúr 116-os eredménnyel, melyet két európai nagyváros, Párizs és Zürich követ 112-es pontszámmal. Érdekes, hogy a top 10-ben a két már említett dobogóson kívül további 3 európai város is szerepel. Sorrendben: Oslo, Genf és Koppenhága.
A listán természetesen Budapest is szerepel, a magyar főváros 59 ponttal az összesített listán a 101. helyen végzett. A régiónkban egyébként Bécsben, Prágában és Belgrádban is drágább az élet. A román fővárosban azonban jóval olcsóbb, Bukarest az összesített listán például csak 124. helyén végzett.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








