Bűnbanda fosztotta meg a megtakarításai egy részétől Ivancsics Ilona színésznőt.
Ismét ugrásszerű növekedéssel búcsúzott az óévtől az elektronikus fizetési piac. Friss banki statisztikák azonban arról is árulkodnak, hogy 2022 végén a forgalomnövekedést már az emelkedő infláció is jelentős mértékben befolyásolta. A pénzintézet szakértői szerint idén a korábbi évekhez viszonyítva lassabb ütemben, de tovább nőhet az elektronikus fizetési megoldások népszerűsége.
A tavalyi év utolsó három hónapjában az OTP Bank rendszerében látható elektronikus fizetések összértéke jelentősen, az előző negyedévvel összehasonlítva 12,4, éves összehasonlításban pedig 41 százalékkal növekedett.
Az elektronikus fizetés piac sajátossága, hogy éven belül negyedévről negyedévre emelkedik a vásárlások értéke, ami az ünnepi szezon előtt éri el a csúcsát, azonban a 2022 utolsó negyedévében regisztrált növekedést már a korábbi időszaknál is erőteljesen befolyásolta az infláció. Az emelkedő volumen mellett az október-decemberi időszakban a tranzakciók darabszáma negyedéves összehasonlításban stagnált, sőt 2021 végéhez képest enyhén csökkent is. Emellett
a vásárlásokon belül a korábbinál nagyobb szerepet kaptak a megélhetéshez és a rezsiköltségek kiegyenlítéséhez kapcsolódó tranzakciók.
A pénzintézet 2022 október-december hónapjaira vonatkozó fizetési statisztikái ugyanakkor a turisták visszatéréséről is árulkodnak, hiszen a külföldi kártyás fizetések száma a covid előtti időszak adatait idézi. 2021-ről 2022 végére a POS-terminált használó kártyaelfogadó helyek száma mintegy 6 százalékkal, a SimpleBusiness megoldást választó kereskedők és szolgáltatók száma pedig közel 30 százalékkal növekedett.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az idei év várakozásai kapcsán Hideg Noémi, a bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője elmondta, hogy nem látszik olyan tényező, ami fordulatot eredményezhetne az elektronikus fizetések hazai trendjében. „Arra számítunk, hogy az első negyedév eredménye gyengébb lesz, mint tavaly, amikor egyszeri plusz jövedelmek érkeztek a háztartásokhoz, mint például az adóvisszatérítés. Ha a gazdasági helyzetben nem áll be jelentős változás, úgy a forgalom 2023 folyamán tovább fog bővülni, azonban a korábbi évekkel összehasonlítva a növekedés üteme alacsonyabb lesz” – tette hozzá Hideg Noémi.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








