Kalotaszeg és környéke már évszázadok óta komoly szereplőnek számít az erdélyi gasztronómiában.
Sokan tartottak attól, amikor bejelentették az árstopot, hogy az érintett termékek esetében el fogják árasztani a közértek és supermarketek polcait az importáruk. De vajon mennyire váltak be ezek a borús jóslatok, és pontosan hol, mit és mennyiért tudunk beszerezni?
A kormány január közepén rendelte el a finomliszt, a 2,8 százalékos UHT tej, a kristálycukor, a sertéscomb, az étolaj, valamint a csirkemell és -far-hát esetében, hogy az üzleteknek Az árstopot bevezetésekor számos kritika érte, amiknek hosszú sorbán csak az egyik volt az, hogy a mesterségesen alacsonyan tartott árak miatt az áruházláncok inkább az olcsóbb, külföldről behozott termékekkel fogják feltölteni a polcaikat. A hvg.hu annak járt utána, hogy a kormány által megnevezett hat alapélelmiszert a legnagyobb üzletek mennyiért adják el és nem utolsó sorban honnan szerzik be.
A felmérésükből egyértelműen kiderült, hogy a jóslat nem igazolódott be, bár tény, hogy nem minden termék magyar, ami el van látva az árstopot jelző matricával.
A tej esetében kiderült, hogy minden esetben egyértelműen magyar termékről beszélünk, ezzel szemben a másik 5 alapvető élelmiszer esetében már más a helyzet. Bár egyértelműen magyar a liszt a CBA-ban és a Lidlben és szlovák az Aldiban a többi vizsgált boltban, mint a Penny, a Spar, az Auchan és a Tesco nem derült ki egyértelműen az áru származási helye. Hasonló a helyzet a kristálycukor esetében is: míg az kiderült, hogy a CBA-ban és Spar-ban kapható cukor csomagolásán kaposvári cukorcsomagoló és forgalmazó cég jelzése látható, de ez nem feltétlen jelenti, hogy hazai gyártás lenne. A húsoknál a húspultokban a legtöbb esetben kint volt a magyar zászló, míg az étolaj esetében nem mindig derült ki egyértelműen, hogy hazai vagy importáruról beszélünk
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Mégsem a luxusüzlet kirablóit fogták el, újabb fordulat az ügyben
- Sulyok Tamás fogadta a svájci elnököt
- Babaváró hitel: nem születik baba? Íme a következmények!
- Szombat délutánig jelentkezhetnek a tévék, rádiók az NVB-nél
- Vitézy Dávid programadója: Gyurcsányozás és Budapest-ellenes minisztérium helyett a város legyen a középpontban!
- Az első 5 helyen különböző csapat pilótái végeztek - őrületesen kezdődött a kínai F1-hétvége