A nyaralóingatlan-piac 2025 nyarán is stabil növekedési pályán marad, köszönhetően a korlátozott kínálat mellett is folyamatosan élénkülő keresletnek.

A Gazdasági Versenyhivatal gyorsított ágazati vizsgálatot indított a kerámia falazóelemek hazai piacán. E vizsgálati eszköz alkalmazására először került sor, amióta a Kormány kibővítette a versenyhatóság eszköztárát az építőipari piaci problémák hatékonyabb kezelésére.
Mint közlték: a Gazdasági Versenyhivatalhoz több olyan piaci jelzés is érkezett, amely szerint az építkezők növekvő nehézségekkel szembesülnek a kerámia falazóelemek – különös tekintettel a tégla-, áthidaló- és válaszfal termékek – beszerzése során: az árak a közelmúltban drasztikus mértékben megemelkedtek, nem áll rendelkezésre megfelelő mennyiségű termék, valamint számos esetben kizárólag egy gyártó termékei érhetők el a piacon.
A piaci folyamatok feltárása és értékelése céljából a versenyhatóság gyorsított ágazati vizsgálatot indított, melynek során 2021. július 28-án tégla és egyéb falazóelemeket gyártó, valamint építőanyag-nagykereskedő vállalkozásoknál tartott helyszíni kutatást.
A gyorsított ágazati vizsgálat kiterjed a kerámia falazóelemek magyarországi piacán uralkodó versenyviszonyok elemzésére, így különösen az érintett termékkör felhasználási területeire, a piaci kínálatra, illetve a piaci szereplők által alkalmazott egyes üzleti feltételekre, ideértve az árakat is. A gyorsított ágazati vizsgálatban kötelező adatszolgáltatáson alapuló tényállás-feltárás is alkalmazható.
A vizsgálat eredményeit a hatóság jelentésben összegzi majd. A jelentés tervezetének elkészítésére irányadó időtartam egy hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb egy hónappal meghosszabbítható.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


