Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
A fogyasztók egyre minőségtudatosabban választanak sonkát, és ez különösen húsvétkor van így, hiába nőtt a különféle sonkák ára az idén - közölte a Magyar Húsiparosok Szövetsége. A közlemény szerint évek óta folyamatosan értékelődnek föl a jó minőségű termékek, bár a járvány hatását az idei húsvétra még nem lehet pontosan felmérni. Tavaly érzékelhető volt, hogy a bizonytalanság miatt a vásárlók érzékenyebbek lettek az árakra, és egyelőre nem tudni, hogy ez meddig tart - írták.
A Hússzövetség tájékoztatása szerint az idén gyorspácolt sonkát kilogrammonként már 1500 forintért is lehet kapni, míg a hagyományos módon érlelt, nyers, darabolt sonka ára 2500 forintnál, a parasztsonkáé pedig 3000 forintnál kezdődik. A drágulás a koronavírus-járvány mellett a sertéspestissel, és a gabonaárak emelkedésével magyarázható - tették hozzá.
Megjegyezték, hogy a vásárlónak tisztában kell lennie azzal, hogy a parasztsonka nem ugyanazt a minőséget képviseli, mint a feleannyiért kínált gyorspácolt. A korábbi évek tapasztalatai alapján Magyarországon az éves sonkatermelés harmada húsvétkor fogy el, háztartásonként átlagosan 2,4 kilogramm.
Az összes főtt-füstölt húskészítményből 7-8 ezer tonna fogy el ilyenkor, ami értékben körülbelül 15 milliárd forintot tesz ki. A szövetség nem ajánlja a kétes eredetű termékeket, főleg akkor, ha nem tüntették fel rajta a gyártót. Tanácsos ellenőrizni a jelölésén található többi információt is, különösen a szavatossági időt, valamint a termék megjelenését.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.








