Ideje volt: törvényileg hosszabbodik meg a garancia ezeknél a termékeknél

2020. július 1. 15:05

Jövő évtől meghosszabbodik a jótállási idő a 100 000 forint feletti termékekre, ami jelentős többletfeladatokat jelent az érintett vállalkozások számára - hívja fel a figyelmet az EY. A 2021. január elsejétől esedékes változások megfelelő jogi és szervezeti átalakításokkal ugyanakkor nem csak megnövekedett terheléshez, hanem új vásárlókhoz is vezethetik a cégeket.

Az eddig egységesen irányadó, egy éves jótállási idő jövő év elejétől sávossá válik a június közepén közzétett 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet értelmében. Januártól csupán a 10 000 és 100 000 forint között értékesített termékekre marad érvényben az eddig bevett éves garancia. A 100 000 és 250 000 forint közötti tételeknél a jótállás már két évre bővül, míg a 250 000 forintnál drágább tartós fogyasztási eszközök esetében három évre emelkedik.

Az érintett vállalkozásoknak érdemes időben letárgyalniuk a szervizpartnerekkel kötött beszállítói és forgalmazói szerződéseket. A garanciaidő növekedése ugyanis bővülő kötelezettségekkel jár többek között az anyagellátás, a rendelkezésre állás és a logisztika területén, amit magasabb költséget eredményezhet a cégek számára. Ezeket a terheket a jótállási időszak növekedésének megfelelően kell a feleknek megosztani a beszállítói láncon belül

- hangsúlyozta Dr. Losonci András, a Vámos-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda kereskedelmi jogra szakosodott ügyvédje. A szabályozásváltozásnak köszönhetően nem csak az eddig egységes garanciaidő, de a jótállási jegy kiállításának előírásai, valamint a fogyasztói igények rendezésének módja és határidői is módosulnak - tette hozzá a szakember.

A következő időszakban tehát a kereskedelmi vállalkozások számára szükséges lehet a javítási és cserehatáridők, a panaszkezelési folyamatok, az ügyféltájékoztatók, valamint a belső eljárásrendek újragondolása. Azok a cégek azonban, akik megfelelő jogi és szervezeti átalakításokkal reagálnak a változásra, a többletfeladatokkal érdemben növelhetik a vásárlói élményt, ami hosszú távon pozitív hatással lehet az eredményességükre is.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem