Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Május 6-tól hivatalosan is elindult a SPAR házhozszállítása. A Pénzcentrum kiderítette a részleteket: mutatjuk, pontosan hol érhető el a szolgáltatás, mennyi lesz a kiszállítás költsége, és annak is utánajártunk, mekkora forgalomra számítanak a következő egy évben. Maczelka Márkkal, a SPAR kommunikációs vezetőjével beszélgettünk.
Régóta lehet hallani arról, hogy elindítja webshopját a SPAR Magyarországon. Miért épp most jelentek meg a piacon a házhozszállítással, milyen előkészítő munka folyt a háttérben?
Maczelka Márk: A SPAR-nál csoport szintű projekt keretein belül folytak a fejlesztések, megközelítőleg 30 hónapig, annak érdekében, hogy a magyar piaci igényeknek megfelelő minőségi szolgáltatást tudjunk biztosítani leendő vásárlóinknak. Több SuperShop-kártyabirtokos bevonásával és hat járművel sikeresen teszteltük új szolgáltatásunkat Budapesten az utóbbi hetekben, május 6-tól pedig hivatalosan is megkezdődött a működés.
Mi a véleménye a hazai online kiskereskedelmi piacról? Mit gondol, van még hely a piacon egy ekkora szereplőnek?
M. M.: Dinamikusan fejlődő erős, jól edukált piacról beszélhetünk, amelyben számtalan potenciális lehetőség rejlik. Az elmúlt években az online kereskedelem világszerte és hazánkban is egyedülálló módon növekedett, amely indokolttá tette a SPAR online shop beindítását.
Mitől lesz vonzó a vevők számára a SPAR online szolgáltatása?
M. M.: Üzleteinkben már jól megszokott magas minőséget fogjuk leendő vásárlóink ajtajáig szállítani.
Hány háztartást fognak tudni kiszolgálni?
M. M.: A házhoz szállítási szolgáltatás Budapest teljes területén és 49 környező településen, például Pécelen, Halásztelken, Tökölön, Taksonyban, Szentendrén, Dunakeszin vagy Gödön érhető el.
Megközelítőleg 800 000 elérhető háztartás van ma Budapesten és környékén, célunk a lehető legtöbb háztartás lefedése erőforrásainkhoz képest.
Mik a távolabbi tervek, lehet akár országos lefedettség is?
M. M.: A jövőben még szélesebb körben szeretnénk elérhetővé tenni a szolgáltatást. Az a cél, hogy idővel minél több települést vonjunk be a házhoz szállítás lehetőségébe.
Számszerűsítve mekkora forgalomra számítanak egy év alatt?
M. M.: Megközelítőleg egy INTERSPAR áruház forgalmával számolunk az első évben,
Hány munkahelyet teremt a fejlesztés? Milyen munkaköröket a legnehezebb betölteni?
M. M.: A több mint 960 millió forintos fejlesztés következtében csaknem száz újabb munkahely jött létre.
Ki a webshop célközönsége? Egyre nagyobb az idősek aránya a magyar társadalomban, sokaknak komoly kihívást jelent a napi vagy heti bevásárlás elintézése. Van-e a SPAR-nak bármilyen programja, hogy az idősebb korosztályt is megszólítsák?
M. M.: Célközönségünk elsősorban a 25-49 év közöttiek, valamint a 20-34 év között lévő magas státuszú fiatalok. Kevésbé gyakorlott, vagy idősebb felhasználóink számára egy átfogó komplex edukációs videóval készülünk, ahol a vásárlás lépéseiről tudnak majd tájékozódni.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








