Szilveszterkor továbbra sem tiltják be a tűzijátékokat Budapesten, ugyanakkor az idei évben a korábbinál jóval szigorúbb feltételek mellett lehet használni őket.
Május 6-tól hivatalosan is elindult a SPAR házhozszállítása. A Pénzcentrum kiderítette a részleteket: mutatjuk, pontosan hol érhető el a szolgáltatás, mennyi lesz a kiszállítás költsége, és annak is utánajártunk, mekkora forgalomra számítanak a következő egy évben. Maczelka Márkkal, a SPAR kommunikációs vezetőjével beszélgettünk.
Régóta lehet hallani arról, hogy elindítja webshopját a SPAR Magyarországon. Miért épp most jelentek meg a piacon a házhozszállítással, milyen előkészítő munka folyt a háttérben?
Maczelka Márk: A SPAR-nál csoport szintű projekt keretein belül folytak a fejlesztések, megközelítőleg 30 hónapig, annak érdekében, hogy a magyar piaci igényeknek megfelelő minőségi szolgáltatást tudjunk biztosítani leendő vásárlóinknak. Több SuperShop-kártyabirtokos bevonásával és hat járművel sikeresen teszteltük új szolgáltatásunkat Budapesten az utóbbi hetekben, május 6-tól pedig hivatalosan is megkezdődött a működés.
Mi a véleménye a hazai online kiskereskedelmi piacról? Mit gondol, van még hely a piacon egy ekkora szereplőnek?
M. M.: Dinamikusan fejlődő erős, jól edukált piacról beszélhetünk, amelyben számtalan potenciális lehetőség rejlik. Az elmúlt években az online kereskedelem világszerte és hazánkban is egyedülálló módon növekedett, amely indokolttá tette a SPAR online shop beindítását.
Mitől lesz vonzó a vevők számára a SPAR online szolgáltatása?
M. M.: Üzleteinkben már jól megszokott magas minőséget fogjuk leendő vásárlóink ajtajáig szállítani.
Hány háztartást fognak tudni kiszolgálni?
M. M.: A házhoz szállítási szolgáltatás Budapest teljes területén és 49 környező településen, például Pécelen, Halásztelken, Tökölön, Taksonyban, Szentendrén, Dunakeszin vagy Gödön érhető el.
Megközelítőleg 800 000 elérhető háztartás van ma Budapesten és környékén, célunk a lehető legtöbb háztartás lefedése erőforrásainkhoz képest.
Mik a távolabbi tervek, lehet akár országos lefedettség is?
M. M.: A jövőben még szélesebb körben szeretnénk elérhetővé tenni a szolgáltatást. Az a cél, hogy idővel minél több települést vonjunk be a házhoz szállítás lehetőségébe.
Számszerűsítve mekkora forgalomra számítanak egy év alatt?
M. M.: Megközelítőleg egy INTERSPAR áruház forgalmával számolunk az első évben,
Hány munkahelyet teremt a fejlesztés? Milyen munkaköröket a legnehezebb betölteni?
M. M.: A több mint 960 millió forintos fejlesztés következtében csaknem száz újabb munkahely jött létre.
Ki a webshop célközönsége? Egyre nagyobb az idősek aránya a magyar társadalomban, sokaknak komoly kihívást jelent a napi vagy heti bevásárlás elintézése. Van-e a SPAR-nak bármilyen programja, hogy az idősebb korosztályt is megszólítsák?
M. M.: Célközönségünk elsősorban a 25-49 év közöttiek, valamint a 20-34 év között lévő magas státuszú fiatalok. Kevésbé gyakorlott, vagy idősebb felhasználóink számára egy átfogó komplex edukációs videóval készülünk, ahol a vásárlás lépéseiről tudnak majd tájékozódni.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








