Bolti és éttermi halászleveket kóstolt vakteszten a TikTokon ismert magyar szakács, brgs_thamek, hogy kiderüljön, melyik éri meg igazán az árát.
A műanyag zacskók és egyszer használatos műanyag eszközök teljes kiszorítását tervezi 2019-től az Innovációs és Technológiai Minisztérium. Egy évvel ezelőtt már majdnem harmincszorosára emelték a környezetvédelmi termékdíjat, akkor azonban ezt a radikális intézkedést visszavonták. Most várhatóan szeptember végén nyilvánosságra kerül a jogszabálytervezetet, mely előbb áremelést, hosszú távon pedig a műanyag zacskók forgalmazásának teljes tiltását tervezi.
Magyarországon évente több mint 80 darab műanyag zacskót használunk el fejenként,és szinte azonnal hulladékká válnak. Ezeknek aztán jelentős része hasznosítás helyett lerakóba kerül, még rosszabb esetben a környezetet szennyezi. A természetbe kikerülő műanyag nem csak az állatfajok elpusztulása miatt jelent óriási kárt, de a műanyagok bekerülnek a táplálékláncba, végső soron az élelmiszerekbe és az ivóvízbe is.
- olvasható az ITM közleményében.
Bizonytalankodás
Egy évvel ezelőtt, tavaly szeptemberben számoltunk be róla, hogy a kereskedelemben megjelenő, még mindig millió számra gyártott műanyag zacskók egyre nagyobb veszélyt jelentenek a környezetre. A magyar kormány az uniós irányelvekkel összhangban ezért beterjesztette a környezetvédelmi termékdíjról szóló törvény módosítást.
A javaslat legmeghökkentőbb része a műanyagzacskók termékdíjának brutális, kilogrammonkénti 57 forintról 1900 forintra való emelése lett volna. Az emelés mégis elmaradt, nem változott az 57 forintos termékdíj. A beterjesztő bizottság szerint, mivel az uniós jogszabályok is éppen változóban voltak, így annak lezárásáig nem lett volna érdemes hozzányúlni a hatályban lévő szabályozáshoz.
Komoly drágulás várható
Mostanra az Innovációs és Technológiai Minisztérium mégis kidolgozott egy javaslatot a környezetvédelmi termékdíj szabályozás keretében, így várhatóan emelkedik a nagyon könnyű műanyag zacskók és a könnyű műanyag zacskók díjtétele.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ezek a gyakorlatban jellemzően a boltokban található "letéphető zacskók" és "csíkos szatyrok". Ezen kívül nő az egyszer használatos műanyag poharak, edények termékdíja és a kör tovább bővül az egyszer használatos műanyag evőeszközökkel, mint például a kanál, villa, kés, keverőpálca és a szívószál. A tervek szerint a műanyag zacskókra ezentúl nem kilogrammok után, hanem darabszámon alapuló termékdíjat kell fizetni. Az ITM tervei szerint 2021. január 1-jétől teljesen betilthatják a műanyag zacskókat.
A tervezett intézkedésekkel Magyarország az Európai Unió több tagállamához hasonlóan, az egyes műanyagtermékek korlátozásáról szóló uniós irányelv-javaslatban foglaltak megvalósítására törekszik.
Döntöttek az olvasók
A nejlonzacskók boltokból való teljes kivonásának gondolata egyébként megosztja azokat a Pénzcentrum olvasókat, akik válaszoltak ezzel kapcsolatos szavazásunkon.
Tavaly júliusban tettük fel a kérdést, hogy mennyire tartják jó ötletnek, ha a nejlonszatyrok értékesítését teljesen megszüntetik a boltokban. 68 százalék értett egyet a felvetéssel, a válaszadók közel harmada (32 százalék) viszont elutasította azt.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








