Egy népszerű TikTok-videó kavarta fel az állóvizet a Lidl egyik kedvelt terméke körül.
Eladja üzleteinek legalább egy részét a milliárdos magyar üzletember, a CBA-alapító Baldauf László - értesült a Portfolio két forrásból. Az üzletlánc korábbi elnöke - most tiszteletbeli elnöke - már túl is adott egyik központi boltján, és úgy tudjuk, hogy további tárgyalások vannak folyamatban.
Hamarosan Lidl-be járhatnak azok, akik a Blaha Lujza téren szoktak bevásárolni a CBA-ban, ugyanis Baldauf László megegyezett a német kiskereskedelmi lánccal az üzletről. Úgy tudjuk, hogy a Ferenciek terén lévő boltról is előrehaladott tárgyalások folynak, és a napokban üthetik nyélbe az üzletet. Baldauf további boltok, illetve bérleti jogok értékesítését is tervezi, ám igyekszik a legnagyobb titokba tartani azt, hogy hogyan állnak a tárgyalások.
A plázastop miatt ma képtelenség új üzleteket nyitni Magyarországon, ez a helyzet pedig kapóra jöhet azoknak, akik jó áron szeretnének kiszállni a kiskereskedelemből. Mi több, a magyar kormány törekvése, amely szerint az üzletek több mint 50%-a magyar tulajdonban legyen, nem igazán jött be: hiába igyekeztek a Coop- és a CBA-láncokat helyzetbe hozni a szabályozási környezet átalakításával, éppen ellenkezőleg sült el a törekvés. A humán-erőforrás igényes kiskereskedelmi szektorra ráadásul rányomja a bélyegét a minimálbér és a garantált bérminimum gyors emelése, ami ronthatja a cégek profitabilitását.
Cégein keresztül Baldauf Lászlót, valamint a Lidl Magyarországot is megkerestük az üzlettel kapcsolatban, ugyanakkor Baldauf cégeitől nem érkezett válasz, a Lidl pedig azt közölte, hogy nem kívánnak nyilatkozni az ügyben.
Egy korábbi ügyletnek azonban már szemmel látható eredménye is van: a Váci út 201. szám alatt eddig üzemelő CBA helyett november közepéről már Lidl-be térhetnek be a vásárlók.
Ugyanakkor az egykori CBA-elnök nem csak a német diszkontlánccal folytat tárgyalásokat, egyes boltjait egymással összekötve értékesítené - mondta egyik forrásunk. Tőle úgy tudjuk, hogy Baldauf megválna például a budapesti Arany János utcai, tárnoki, ürömi, erdőkertesi, szadai érdekeltségétől is.
- mondta a Portfolio-nak egy neve elhallgatását kérő, a kiskereskedelmi szektorra rálátó másik forrás.
Ugyanakkor kiemelte, hogy Baldauf kényszerpályán is lehet - akár korából kifolyólag is, ha a család nem viszi tovább az üzletet -, ami indokolhatja a boltok eladását. Egyik forrásunk kiemelte, hogy az egykori CBA-elnök több céggel is tárgyalhat jelenleg, a folyamatok eredményeként pedig akár tovább is csökkenhet a magyar cégek aránya a kiskereskedelemben.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- mondta egyik forrásunk.
Ugyanakkor azt is kiemelte, optikailag jobban nézne ki, ha nem diszkontláncnak, hanem szupermarketnek adná el, ilyen lehet pl. a Spar.
Ráadásul nem is biztos, hogy azonnal átnevezik a boltokat: lehet, hogy egy ideig még a régi CBA-s nevén fut az üzlet a tulajdonosváltást követően is. Másik forrásunk ennek kapcsán úgy fogalmazott, van "egy türelmi idő", amíg átnevezik a boltokat.
Baldaufnak lehetnek olyan kikötései, amelyeket az új tulajdonosnak be kell tartani, pl. a dolgozói állomány tekintetében. Összességében mindketten arra számítanak, hogy a boltok eladásáról szóló tárgyalások tovább folytatódhatnak a következő időszakban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


