Tavaly 10 milliónál is több palackot váltottunk vissza egy-egy napon a karácsonyi ünnepek után.
Elindult a nyári szezon, a tikkasztó hőségben pedig kinek ne esne jól egy behűtött sör? A kérdés már csak az, hogy dobozos vagy üveges legyen? A Pénzcentrum legújabb terméktesztjén most arra a kérdésre kerestük a választ, hogy valójában van-e különbség a két csomagolás között. Melyik lehet a finomabb? Vajon vakon érezhető különbség a kettő között?
A legnagyobb sörfanatikusok szerint nem is kérdés, hogy nagy különbség van a dobozos és az üveges sörök között. Míg az egyik oldal a dobozosat kedveli a kényelem miatt, addig mások csak üvegeset hajlandóak inni, hogy hódolhassanak az igazi élmények. Egyesek szerint egyenesen más sört öntenek a különböző kiszerelésekbe, de sokan vallják azt is, hogy a dobozos sör azért rosszabb, mert "fémes" íze van. Most azonban a Pénzcentrum lerántja a leplet a mendemondákról. Mutatjuk a tesztünk eredményeit.
Annak érdekében, hogy választ találjunk a nagy kérdésre, hogy a dobozos vagy az üveges söröknek jobb az íze a Pénzcentrum kibővített szerkesztőségével 10-en, összesen 8 különböző sörmárka üveges és dobozos kiadását kóstoltuk végig, vakon. A söröket 1-5-ig lehetett pontozni, így a legjobb ízű sör összesen 50 pontot szerezhetett volna.
A dobozos és az üveges sörök harcát a különböző sörmárkák pontszámait összesítve az üveges sörök nyerték meg. Ráadásul az Arany Ászok és a Heineken kivételével az összes márkánál az üveges kiszerelés kapott magasabb pontszámot. Ezzel a tesztelők egyébként alátámasztották korábbi állításukat, hiszen már a kóstolás előtt is többen az üveges sörök mellett tették le a voksukat.
A második helyre ugyanennek a márkának a dobozos kiadása került, amit a Soproni, a Dreher majd a Staropramen üveges söre követett. Érdekességnek számít, hogy ugyanezeknek a sörmárkáknak a dobozos kiadásai végeztek még a mezőny első felében.
Ez jól mutatja, hogy azért olyan hatalmas különbség nem volt a dobozos és az üveges kiadások között. A tesztelőket arra is megkértük, hogy egy-egy kóstolás után próbálják meg kitalálni, melyik lehetett a dobozos sör és a 80 kérdésből mindössze 38 alakalommal találták el a helyes választ, ami szintén arra enged következtetni, hogy vakon már nehezebben dönthető el, hogy akkor pontosan melyik sör volt dobozosan és melyik sör volt üvegesen csomagolva.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mi az igazság?
Évek óta folyamatosan növekszik a dobozos sörök forgalma, a hazai söröknek pedig már jóval több, mint 50 százaléka dobozban kerül forgalomba.
- válaszolta a Pénzcentrum megkeresésére Schillinger Attilától, a Magyar Sörgyártok Szövetségének igazgatója.
10 eladott sörből 9 láger
A piacnak egyébként több mint 90 százalékát a láger típusú sörök teszik ki, amit sokan csak "rendes sörnek" hívnak. De nem véletlen, hogy ezek fogynak a legjobban, a láger típusú sörök ugyanis könnyen fogyaszthatóak, nem túl erősen komlózottak és a frissesség érzetét keltik. Ez az, amit a legtöbben szeretnek bennük. Sokan nem tudják azonban erről a sörtípusról, hogy ezt a típust a legnehezebb állandó jó minőségben előállítani, hiszen egy-egy esetleges ízhibát a lágereknél nem lehet elfedni több komlóval vagy éppen ízesítéssel.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








