Verekedés tört ki a massachusettsi Nantucket szigetén rendezett karácsonyi ünnepségen.
A magyarok fele 25 ezer forintot költ majd ajándékokra, de akad olyan megye is, ahol a 100 ezer forintot is meghaladhatja ez az összeg. Az áruhitelen kívül a személyi hiteleket meglepően kevesen választják ilyenkor, a válaszadók nagy többsége saját megtakarításából állja a karácsonyi meglepetések költségeit.
Kenyérpirító, vasaló, porszívó, mikró vagy egyéb háztartási kisgép beszerzését majdnem minden ötödik ember tervezi idén karácsonykor, de a sláger még mindig a mobiltelefon. Utóbbi minden harmadik magyar háztartásban kerül majd a karácsonyfa alá - derült ki az Euronics Műszaki Áruházlánc legfrissebb felméréséből.
A magyarok közel 40 százaléka saját bevallása szerint nem szereti az utolsó pillanatra hagyni az ajándékok megvásárlását, ezért folyamatosan nyitva tartja a szemét. Így akad olyan is, aki már nyáron beszerez egy-két karácsonyi meglepetést. Nagyjából ugyanilyen arányban vannak azok, akik az adventi időszakban járják a boltokat, de minden ötödik ember még így is főként az utolsó héten vásárol be.
A megyék közt is eltérés mutatkozik e téren, míg Bács-Kiskunban a többség folyamatosan szerzi be a fa alá valót, addig Hajdú-Biharban sokan az utolsó hétre hagyják mindezt.
Akadnak azonban olyan megyék, ahol ennél többet adnak majd ki az ajándékokra, Nógrád és Tolna megyében például 50-100 ezer forint körül mozog ez az összeg.
Érdekes a megoszlás abban a kérdésben, hogy főként miből állják majd a vásárlásokat a magyarok. A többség saját állítása szerint személyes megtakarítását fordítja majd erre, ugyanakkor míg a férfiak mindössze 3 százalékának, addig majdnem minden tizedik nőnek belefér az is, hogy kölcsönkérjen a családtól vagy a barátoktól.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Habár az utóbbi időben egyre inkább nő az online boltok népszerűsége, továbbra is csak minden ötödik ember tervezi, hogy a netről rendel majd meg 1-2 ajándékot. Ugyanilyen arányban készülnek majd kézzel készített meglepetések, 16 százalék pedig a biztos utat választva ajándékutalvánnyal lepi majd meg szeretteit.
Mobiltelefon, kisgépek, laptop és kávéfőző
Az áruházlánc arra is kíváncsi volt, hogy mik lesznek a legnépszerűbb termékek. Mint kiderült, a mobiltelefonok népszerűsége töretlen, minden harmadik magyar karácsonyfa alá kerül majd legalább egy. A slágertermékek listáján az olyan háztartási kisgépeket, mint a vasaló, a mikró, a kenyérpirító vagy a porszívó a laptop, a számítógép és TV követi. Emellett majdnem minden tizedik ember kamera, fényképezőgép vagy hangfal ajándékozását is tervezi.
A megyék közül mobiltelefont leginkább Nógrádban és Bács-Kiskunban vásárolnak majd. A háztartási kisgépek Baranyában és Nógrádban, míg a televíziók Pest, Komárom-Esztergom és Tolna megyében lesznek majd a legkelendőbbek.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








