2024-ben elsőként a Lidl robbantotta az akció-bombát, meglepően jó áron kínálják a felszereléseket. De vajon mit lép erre az Aldi?
Az online ingatlankereső-portálok és a közösségi média felületek a legnépszerűbbek, ha az eladó vagy kiadó ingatlan meghirdetéséről van szó - derül ki az Otthontérkép felméréséből.
Az Otthontérkép és az Index közös felmérése szerint a felhasználók túlnyomó többsége, 78 százaléka, interneten hirdetné meg eladó vagy kiadó otthonát, lehetőleg ingyen. Ennél jóval kevesebben választanák a helyi apróhirdetési újságokat, a plakátokat, szórólapokat, falragaszokat, az országos nyomtatott sajtót, illetve a helyi TV-t, rádiót.
Az internetes hirdetési piac fölénye -ahogy a legtöbb szektorban- az ingatlanok esetén is megfigyelhető. Egyre több hirdető választja ezt a formát, hiszen sokkal gyorsabban és gyakran kedvezőbb áron-esetleg ingyen- hirdethetik meg eladó és kiadó otthonukat a világhálón. Lakáskeresés szempontjából az online kényelmes megoldás, hiszen sok alapvető információ begyűjthető így az ingatlanról és annak környékéről egyaránt, de a végső döntés előtt érdemes személyesen, akár több napszakban is felkeresni az adott ingatlant, hiszen még mindig a "személyes találkozás" a leginkább a mérvadó.
Ezek ma a legnépszerűbb online hirdetési felületek
A válaszadók 32 százaléka az ingatlan.com, 20 százaléka az Otthontérkép, 15 százaléka a jofogas.hu, további 15 százaléka pedig a közösségi média felületeit hívná segítségül az eladáshoz/kiadáshoz. A válaszadók több mint 50 százaléka egyáltalán nem vagy csak nagyon keveset szeretne fizetni az ingatlan meghirdetéséért. Átlagosan a nők többet költenének az ingatlanhirdetésekre, habár tény, hogy a férfiak nagyobb arányban hajlandóak akár nagyobb összeget is kifizetni erre a célra.
Ilyen a jó lakáshirdetés!
Az adatokból kiderül, hogy a válaszadók 20 százaléka szerint a jó ingatlanhirdetéshez tartozik egy alaprajz, 19 százalékuk a jó minőségű fotók fontosságát hangsúlyozta, 18 százalékuk pedig a hasznos, tényszerű adatokat tartotta elengedhetetlennek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
"Az online hirdetési felületeken értelemszerűen sokkal több hirdetés versenyez egymással az érdeklődők figyelméért, így kiemelten fontos, hogy milyen minőségű a hirdetés. Jellemzően a bőséges információval - de nem túlzásokkal- és szép, profi képekkel ellátott lakáshirdetések a legsikeresebbek, melyekhez alaprajz is tartozik. Első hallásra ezek evidenciának tűnhetnek, a tapasztalat azonban azt mutatja, hogy nagyon sok hirdető még mindig alulértékeli ezeknek a fontosságát (a magánhirdetők 7-8 százaléka egyáltalán nem tölt fel fényképet vagy alaprajzot), így alábecsülve a saját ingatlanjának értékét" - mondta el Csorba Zsuzsanna, az Otthontérkép szakértője.
Lokáció, ár és méret
A válaszadók körében lakásvásárlás esetén a lokáció (23%), az ár (18%) és a méret (12%) a legfontosabb tényezők. Általánosságban elmondható, hogy a vásárlók igyekeznek minél több szempontot figyelembe venni az optimális választás érdekében, kisebb jelentőséget tulajdonítanak azonban az ingatlan állapotának és az elérhető szolgáltatások (pl. óvoda, posta, etc.) számának.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Irgalmatlan összeget költenek el egy fontos kerékpárútra
- Felelősségteljes bejelentés tett Giorgia Meloni
- Durván összement több közkedvelt termék, itt a lista
- Börtönbe látogatott a pápa
- Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is
- "Itt az ügy és idő a szabadságharcra" – Ungár Péter üzent Orbán Viktornak