Társadalmi egyeztetésre bocsátották a magyar–osztrák határforgalmi együttműködést szabályozó, 2014-ben kötött megállapodás módosítását.
Telefonon is lehet kötni vagy módosítani hírközlési szolgáltatóval szerződést. Akkor a legizgalmasabb a helyzet, ha a telefonon kötött szerződés tartalma teljesen ellentétes az írásbeli szerződéssel. Megmutatjuk, hogy kerülheted ki az ilyen szituációkat.
A Budapesti Békéltető Testülethez érkezett kérelem szerint a fogyasztót felhívta a hírközlési szolgáltató munkatársa és szerződésmódosítást ajánlott. A telefonos beszélgetés során megállapodtak a módosításban, hogy a szolgáltató a jövőben az új TV-csomaghoz a havi számlákat már interneten keresztül juttatja el. Később a fogyasztó írásban kapott egy előfizetői szerződésmódosítást, mely szerint továbbra is csekket kap a havi szolgáltatási díjról.
A fogyasztó ez alapján várta is a csekkeket, de mégsem kapott meg egyet sem. Felhívta a telefonos ügyfélszolgálatot, ahol arról tájékoztatták, hogy a szerződésben még mindig internetes számlázás van beállítva. Mivel pedig a havi díjakról nem küldtek neki csekket, ezért több hónap tartozást halmozott fel, ezért először fizetési felszólítást kapott, később pedig korlátozták is a szolgáltatást. A szolgáltató az eljárásban becsatolta azt a telefonos beszélgetésről készült felvételt, amely igazolta, hogy a fogyasztó a szerződésmódosításkor szóban valóban elfogadta az internetes számlázást. Ebből pedig kiderült a szolgáltató mulasztása, mert a szóbeli megállapodás ellenére írásban a számlázási módként csekken történő fizetést jelölt meg a szerződésben. Az eljárásban végül a felek között egyezség született, az elmaradt havi díjakat részletekben lehetett befizetni, valamint csekken történő fizetésben állapodtak meg a szolgáltatás korlátozásának ingyenes feloldása mellett.
Az előbb említett példában a módosítás egyszerre irányult a kedvezményes TV-csomagra és a havi szolgáltatási díjak fizetési módjának megváltoztatására is. A fogyasztó ezt el is fogadta szóban, mégis az írásban megküldött és a fogyasztó által aláírt szerződésben már az szerepelt, hogy havonta csekket kap a szolgáltatás díjáról.
Ilyen esetben érdemes kikérni a telefonos beszélgetésről készült hanganyagot, erre ingyen van lehetőség, a felvételeket egy évig kell megőriznie a szolgáltatónak. Arra is fontos ügyelni a fogyasztóknak különösen a szolgáltató által támasztott régi követeléseknél, hogy az elektronikus hírközlési szolgáltatásból eredő igények egy év alatt elévülnek.
Erre figyelj:
1. Ha nem vagy biztos a szerződéskötési vagy módosítási szándékodban, inkább mondj nemet és először tanulmányozd át nyugodtan a lényeges tartalmi elemeket és a szolgáltató általános szerződési feltételeit.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
2. A szóban kötött szerződéseknél a szolgáltató köteles írásban is a fogyasztó részére megküldeni az előfizetői szerződést, ezt mindig olvasd el, hogy egyezik-e a tartalma a szóbeli megállapodással!
3. A szolgáltató köteles tájékoztatni a szerződő másik felet az általános szerződési feltételek elérhetőségéről és köteles az ügyfélszolgálatán, és internetes honlapján könnyen elérhető módon, megjeleníthető és nyomtatható módon ingyenesen közzétenni azt. A szolgáltató általános szerződési feltételeit tartós adathordozón vagy elektronikus levélben térítésmentesen, illetve az előfizető kérésére nyomtatott formában köteles előfizetői számára rendelkezésre bocsátani. Élj ezzel a lehetőséggel!
4. A telefonon tett ajánlatról vagy panaszról a szolgáltató köteles hangfelvételt készíteni, amelyet az előfizető részére ingyenesen kell rendelkezésre bocsájtani, mert az a szerződés tartalmának megállapítása szempontjából fontos bizonyíték.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








