A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
A drágább jobb? A Pénzcentrum legújabb tesztje erre jócskán rácáfol. Az ízesített vizek versenyében a legolcsóbb termék söpörte be az abszolút győzelmet.
A nagy nyári melegben sokan nyúlnak a boltok polcain az ízesített vizekhez. Szomjoltásra a citromos víz kiváló, ezért ezúttal ezt az ízesítést vizsgáltuk meg közelebbről. Az üzletek kínálatából összesen 12 darab ciromos frissítőt vásároltunk, a limonádék a polcon maradtak. A felhozatalban találtunk szénsavas és szénsavmentes variációkat is, ezért úgy döntöttünk, ezeket egyszerre teszteljük.
Vaktesztünkben a Pénzcentrum 10 főre kibővített szerkesztősége 1-10-ig pontozta az ízeket, és véleményezte az italokat. Akadt, aki felmosóvíz ízűnek érzett egy üdítőt, de a legtöbben arra panaszkodtak, hogy sok italnak nincs citrom íze, vagy legalábbis csak nagyon enyhe. Volt olyan víz is, amire a tesztelők esküdtek, hogy alma ízt éreznek benne, pedig az ízeknél kizárólag a citrom-lime, vagy esetleg a citromfű kategóriát választottuk a sima citromos mellett.
Továbbá sokan minősítették az ízeket gagyinak, műanyagnak vagy éreztek virág ízt. A sok negatív kritikát az alacsony pontszámok némileg alátámasztják, de azért előfordult, hogy valaki selymesnek, kiegyensúlyozottnak, sőt egészen finomnak ítélt egy-egy megversenyeztetett italt. A nyertes az adható 100 pontból 68,5 pontot kapott.
Az első helyen az egyik legolcsóbb ital a SPAR: S-budget terméke végzett. Holtversenyben a második helyre két üdítő is került, 56-56 pontot kapott a Fonyódi és a Lidl - Sugaro üdítőitala. Így a harmadik helyre feljött a Tesco Aquafruct tereméke 51,5 ponttal.
Az oxigénnel dúsított szénsavmentes energiaszegény - Lemone Active O2 a legdrágább termék, csupán a nyolcadik helyre került, ám nem sokkal előzte meg a szintén drágának mondható KUBU sem, amely 45,5 pontot szerzett: ez a hatodik helyre volt elég. Ezek után nem volt meglepő, hogy az ár-érték arány versenyben ezek a termékek jócskán alul maradtak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az ár-érték arány verseny győztese is a S-budget lett, ami azt az eredményt is alátámasztja, hogy tesztelőink inkább a szénsavas frissítőket választják a boltokban. Ám, akik a szénsavmentes vizet kedvelik, ők is találnak a pénztárcájukat kímélő ízesített frissítőt.
A tesztelt termékek:
- S-budget - Spar: 1,5 liter / 79 Ft
- Ave: 1,5 liter/ 105 Ft
- Aquitas (mentes) - ALDI: 1,5 liter / 79 Ft
- Jana (mentes): 1,5 liter /167 Ft
- Kubu (mentes) - 0,5 liter / 169 Ft
- AQUA Mathias: 1,5 liter/ 99 Ft
- Aquafruct - Tesco : 1,5 liter/ 109 Ft
- XIXO: 1,5 liter / 169 Ft
- Lemon Active O2 (mentes): 0,75 liter/ 469 Ft
- Fónyódi (Light): 1,5 liter/179 Ft
- Szentkirályi (mentes): 1,5 liter/ 249 Ft
- Sugaro - LIDL: 1,5 liter/ 149 Ft
Dúsított, ízesített, vagy dúsított és ízesített víz: emberi fogyasztásra szánt víz, amelyet természetes ásványvíz, forrásvíz vagy ivóvíz dúsításával, ízesítésével, vagy dúsításával és ízesítésével állítanak elő.
Forrás: 65/2004. (IV. 27.) FVM-ESzCsM-GKM együttes rendelet
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml
- Bejött a Netflix stratégiája, brutális nyereséget könyvelhettek el
- Nem kizárt egy új üzemanyagárstop – a nap hírei
- Németországi kémügy: bekérették az orosz nagykövetet, de nem késett a válasz
- A dél-koreai kormány kénytelen volt engedni a tiltakozó orvosoknak