Kereskedelmi forgalomba került az amerikai energiaügyi minisztérium Bright Tomorrow Lighting Prize versenyét megnyerő világítótest, a Philips ledes villanykörtéje. A pályázaton a jövő fényforrását keresték, a fő szempontok az energiatakarékosság, a környezetbarát gyártás és működés voltak.

A Philips díjnyertes villanykörtéje a hagyományos izzószál helyett fényemittáló diódát, azaz ledet használ, és egy 60 wattos égőével egyenértékű fényt bocsát ki hatodannyi energiafogyasztással. A fénye a tesztek szerint sokkal természetesebb, és szembarátabb, mint az izzóké szokott lenni, és a gyártásakor is elkerülik a mérgező és veszélyes anyagok használatát.
A hatékonyságát az alacsony fogyasztás mellett a kiugró élettartam adja: a cég 25 évnyi üzemidőt garantál, mielőtt a körte kiégne. Ez évi átlagban villanykörténként hat dollár (nagyjából 1300 forint) megtakarítást jelent, ami az energiaügyi minisztérium számításai szerint csak az USA-nak évi 3,9 milliárd dollárt hozna, ha az ország minden 60 wattos villanykörtéjét lecserélnék. Ezen túl pedig 20 millió tonnával kevesebb lenne az éves szén-dioxid-kibocsátás is.
Egy ilyen átálláshoz azonban mélyen a zsebbe kellene nyúlni: egyetlen égő 49,97 dollárba, vagyis ből 11 ezer forintba kerül - bár ha hihetünk a reklámnak, alig több mint nyolc év alatt behozza az árát az alacsonyabb villanyszámlával. Egyelőre csak néhány New York-i márkaboltban kapható, de online is lehet rendelni belőle.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








